Μαρία Καραμάνου
Η Meta ανακοίνωσε ότι από τον Νοέμβριο θα προσφέρει στους χρήστες της ΕΕ τη δυνατότητα συνδρομής στο Facebook και το Instagram χωρίς διαφημίσεις.
Συγκεκριμένα, οι χρήστες θα μπορούν να επιλέξουν μια συνδρομητική υπηρεσία που θα κοστίζει 9,99 ευρώ για πρόσβαση μέσω διαδικτύου ή 12,99 ευρώ για χρήστες iOS και Android. Με αυτήν τη συνδρομή, τα προσωπικά τους δεδομένα δεν θα χρησιμοποιούνται για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.
Αυτή η κίνηση προέκυψε λόγω των επικρίσεων που αντιμετώπισε η Meta από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, νομοθέτες και δικαστήρια σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων για σκοπούς εξατομικευμένης διαφήμισης. Οι νέοι κανονισμοί περί προστασίας δεδομένων της ΕΕ έχουν καθιερώσει αυστηρότερες απαιτήσεις για τη συλλογή και χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, απαιτώντας ρητή συγκατάθεση για τον τρόπο χρήσης τους.
Επιπλέον, η Meta ανακοίνωσε ότι θα διακόψει προσωρινά όλες τις διαφημίσεις που προβάλλονται σε ανηλίκους χρήστες εντός της ΕΕ, του ΕΟΧ και της Ελβετίας, από την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Αυτή η απόφαση λήφθηκε κατά τη διάρκεια μιας νομικής αβεβαιότητας σχετικά με τον τρόπο που οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των παιδιών στο διαδίκτυο.