«Ξέχασαν τα μικρόφωνα ανοιχτά κι ακούγονταν πάρτι και πανηγύρια»... Νέες καταγγελίες έρχονται στο «φως» για τα όσα συνέβαιναν στον σταθμό της Λάρισας όπως και για τις συνήθειες του σταθμάρχη εν ώρα εργασίας, ενώ σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας τα λάθη του οποίου τα λάθη είχαν καθοριστικό ρόλο στην σύγκρουση των τρένων στα Τεμπη που είχε ως αποτέλεσμα 57 νεκρούς, έχει προχωρήσει, πριν από περίπου ένα 24ωρο, ο πρώην διευθυνητής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Ρετσινά ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, «δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου».
Όπως εξήγησε στην ΕΡΤ «η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα το 2022 και λειτουργεί άψογα. Σε αυτό, δε, υπάρχει ένα "μαύρο κουτί" που καταγράφει τις κινήσεις που γίνοντα σε αυτό. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να το χρησιμοποίησει καθώς τις προηγούμενες ημέρες από τις 10 το βράδυ και μετά δεν υπάρχει καταγραφή». Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αποκαλυφθεί, ο Βασίλης Σαμαράς ήταν πέντε ημέρες σερί νυχτερινή βάρδια στο σταθμαρχείο Λάρισας πριν το μοιραίο βράδυ.
Το δεύτερο στοιχείο που κατά τον κ. Ρετσινά δείχνει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που βρίσκεται ήδη στη φυλακή για την εμπλοκή του στη σύγκρουση των τρένων, δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας είναι οι κινήσεις του με τον συρμό του προαστιακού 2597 πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
«Κάνει λάθος με τον προαστιακό από Θεσσαλονίκη, χειροκίνητα δεν έχει λειτουργήσει μια αλλαγή και έβαλε το τρένο να πηγαίνει προς Βόλο μέχρι που το κατάλαβε και έκανε το τρένο να προχωρήσει σε οπισθοπορεία» είπε ο κ. Ρετσινάς. Όσον αφορά, δε, τον ισχυρισμό του σταθμάρχη Λάρισας περί «φλασαρίσματος» του κλειδιού, ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτίμησε ότι δεν συνέβη ποτέ καθώς, όπως είπε, «αν συνέβαινε το φλασάρισμα το σύστημα θα του έδειχνε με φωτάκια το πρόβλημα και θα ενεργοποιούσε τον κλειδούχο».
Ο κ. Ρετσινάς επισήμανε, ακόμα, ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, έκανε άλλο ένα λάθος καθώς «στο τηλεγράφημα πρέπει να λες που γίνεται η κίνηση, στην άνοδο ή την κάθοδο, γιατί για να φύγει από την άνοδο το τρένο σημαίνει ότι είναι κομμένη για συγκεκριμένο λόγο και κάνουμε μονοδρόμηση».
Όπως, όμως, είπε και «ο μηχανοδηγός έπρεπε να ρωτήσει "από πού φεύγω" και να αναγγείλλει ότι η 62 φεύγει από Λάρισα από τη γραμμή ανόδου. Αν τον είχε ρωτήσει θα του είχε πει άνοδο (σ.σ. και έτσι θα είχε αντιληφθεί ότι κάτι γινόταν λάθος δεδομένου ότι η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν στην κάθοδο) γιατί ο σταθμάρχης είχε τρικυμία εν κρανίω εκείνη τη στιγμή».
Με πληροφορίες από protothema.gr