Μαρία Καραμάνου
Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, γνωστή πρώην ως Twitter και νυν ως X, περνάει μια περίοδο σημαντικής χρηματοοικονομικής πίεσης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Fidelity, η αξία της έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 80% από την εξαγορά της από τον Elon Musk πριν από δύο χρόνια, προκαλώντας ανησυχίες για το μέλλον της πλατφόρμας και των διαφημιστικών εσόδων της.
Όταν ο Musk αγόρασε την X για 44 δισ. δολάρια, πολλοί αναλυτές ανησυχούσαν για την αξία της. Οι τελευταίες εκτιμήσεις της Fidelity δείχνουν ότι η τρέχουσα αξία της X κυμαίνεται γύρω από τα 9,4 δισ. δολάρια, μια δραματική πτώση που αναδεικνύει την ανησυχία για την οικονομική σταθερότητα της εταιρείας. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η πραγματική αξία της μπορεί να είναι κοντά στα 15 δισ. δολάρια, κάτι που ενδέχεται να αντικατοπτρίζει τη δυσκολία της πλατφόρμας να προσελκύσει διαφημίσεις.
X (RIP Twitter) lost almost 80% of its worth, since a "Genius" bought it in 2022...
— Schnuppe (@Ricky18565078) October 3, 2024
If "X" would be a smell, it would be called "dead and rotting".
How is it going in Brazil? Beautiful country with beautiful people. And laws.
Η μείωση των διαφημιστικών εσόδων έχει αποτελέσει βασικό παράγοντα πίσω από αυτήν την πτώση. Πολλοί διαφημιστές ανησυχούν για την παρουσία ακραίου περιεχομένου στην πλατφόρμα, κάτι που τους κάνει διστακτικούς στο να συνδέσουν τα εμπορικά τους σήματα με την X. Μια πρόσφατη έρευνα της Kantar αποκάλυψε ότι το 26% των εμπόρων σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες τους για την πλατφόρμα το 2025, εντείνοντας τη ανησυχία για τις προοπτικές του μέσου.
Μάλιστα, μόνο το 4% των διαφημιστών πιστεύει ότι οι διαφημίσεις τους παρέχουν την κατάλληλη ασφάλεια, σε αντίθεση με το 39% στην Google. Οι αναλυτές υπογραμμίζουν ότι η αντιπαράθεση του Elon με ορισμένα brands και οι αμφιλεγόμενες δηλώσεις του έχουν επηρεάσει αρνητικά τη δημόσια εικόνα της πλατφόρμας.