ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Πέντε λάθη που κάνουμε σε συνεντεύξεις για δουλειά

Η κατανόηση της ιστορίας, των προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος

newsroom must

Πλησιάζοντας στην έναρξη της νέας σεζόν και όσο η καθημερινότητα επιστρέφει στους ρυθμούς που επικρατούσαν πριν την επέλαση της πανδημίας, πολλοί βρίσκονται ενώπιον εργοδοτών διεκδικώντας θέση εργασίας. Μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC, ο Gary Burninson, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Korn Ferry, επισημαίνει πέντε συχνά λάθη των ανθρώπων που μπαίνουν στο γραφείο του για συνέντευξη. Ο ίδιος μάλιστα τονίζει ότι πολλοί από αυτούς έχουν εντυπωσιακότατα βιογραφικά και παρόλα αυτά δεν πετυχαίνουν το στόχο τους.

1. Κατανόηση της ιστορίας, των προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας.

Σύμφωνα με τον Burninson, πολλές φορές οι υποψήφιοι διεκδικούν θέσεις χωρίς να έχουν καλή εικόνα των στόχων της εταιρείας. Ωστόσο, μία απλή αναζήτηση στο Διαδίκτυο αρκεί, ώστε να μάθει κανείς την ιστορία, την ομάδα, τις πιο πρόσφατες επιυχίες και δυσκολίες. Ο ίδιος προτείνει στους υποψηφίους, εφόσον είναι δυνατό, να αγοράσουν και να δουν οι ίδιοι τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας, στην οποία έχουν κάνει αίτηση για δουλειά, ώστε να έχουν ακόμη καλύτερη αντίληψη αυτών που προσφέρει. Επίσης, θεωρεί πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον υποψήφιο να γνωρίζει τους πελάτες της εταιρείας, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να παρουσιάσει καλύτερα την αξία των δυνατοτήτων και των εμπειριών του σε σχέση με αυτούς.

2. Στοιχεία του συνεντευξιάζοντα

Όταν καθοριστεί η μέρα και ώρα της συνέντευξης, ο υποψήφιος μπορεί να ζητήσει τα στοιχεία αυτού που θα συναντήσει. Ο Burninson τονίζει ότι στόχος δεν είναι να δει μόνον τον τίτλο του, αλλά να βρει κοινά σημεία, για παράδειγμα εάν είχαν δουλέψει κάποια στιγμή στο παρελθόν στην ίδια εταιρεία. Έτσι, θα μπορέσει να δημιουργήσει και ένα πιο άνετο κλίμα συζήτησης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν κοινά σημεία, τότε ο αιτών δουλειά μπορεί να αναζητήσει τυχόν τρέχοντα ζητήματα, εάν για παράδειγμα η εταιρεία ανακοίνωσε μόλις κάποιο νέο προϊόν. Σύμφωνα με τον Burninson ακόμη και μία απλή παρατήρηση αρκεί για να ξεκινήσει μία ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπως για παράδειγμα «βλέπω ότι η εταιρεία προχώρησε σε μία εξαγορά. Πρέπει να είναι πολύ συναρπαστική και δύσκολη περίοδος».

3. Ουσιώδεις ερωτήσεις

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο εργοδότης θα ζητήσει εάν υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με τη δουλειά. Σύμφωνα με τον Burninson, εάν ο υποψήφιος απαντήσει «όχι, ευχαριστώ», τότε δείνει έλλειψη προετοιμασίας, ενδιαφέροντος και δέσμευσης. Ο αιτών δουλειά θα πρέπει να κάνει έξυπνες και στρατηγικές ερωτήσεις σχετικά με τους στόχους και τη λειτουργία του εκάστοτε τμήματος, οι οποίες θα δείχνουν και τον τρόπο σκέψης του. Για παράδειγμα, μπορεί να ρωτήσει γιατί είναι ανοιχτή η θέση, πώς μπορεί να προσφέρει περισσότερα από τα απολύτως απαραίτητα ή να ζητήσει παραδείγματα για τον τρόπο εργασίας παλαιότερων υπαλλήλων που είχαν την ίδια θέση. Στο τέλος, ο υποψήφιος θα πρέπει να κλείσει με το πόσο του αρέσει η συγκεκριμένη εταιρεία και ότι η συζήτηση μεταξύ τους ήταν ενδιαφέρουσα. Σύμφωνα με τον Burninson, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ρωτήσει για τα επόμενα βήματα. Εάν τα πήγε καλά, θα τον ενημερώσει η εταιρεία οσονούπω.

4. Το κινητό στο αθόρυβο

«Θα μείνετε έκπληκτοι, αν σας πω πόσες φορές το έχω δει να συμβαίνει», δηλώνει ο Burninson στο CNBC. Από την πλευρά του εργοδότη ή όποιου πραγματοποιεί τη συνέντευξη, όταν χτυπάει το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της συζήτησης πρόκειται για ένα μικρό, αλλά σε καμία περίπτωση επουσιώδες λάθος, καθώς δείχνει έλλειψη προσοχής και σεβασμού. Ο Burninson προτείνει στους υποψηφίους να κλείνουν το τηλέφωνο πολύ πριν ξεκινήσει η συζήτηση και εάν χτυπήσει κατά τη διάρκεια να μην το απαντήσουν.

5. Προετοιμασία ρούχων

Ο Burninson προειδοποιεί τους υποψηφίους να ελέγξουν και να δοκιμάσουν από νωρίς τα ρούχα που θα φορέσουν, ώστε να επιβεβαιώσουν ότι είναι καθαρά, σιδερωμένα και στο σωστό νούμερο. Παρότι δεν απαιτείται πάντοτε επαγγελματικό ντύσιμο, είναι απαράιτητο να φαίνεται κανείς περιποιημένος. Επίσης, οι φίλοι και συγγενείς μπορούν να βοηθήσουν, καθώς και οι άνθρωποι που δουλεύουν στην εταιρεία, εφόσον είναι εφικτό. Την ημέρα της συνέντευξης, ο Burnison προτρέπει τους υποψηφίους να ρίξουν μία τελευταία ματιά στον καθρέφτη πριν τη συνέντευξη και να μην αγοράσουν ή κρατήσουν κάτι που μπορεί να τους λερώσει. «Να μαθαίνετε από τον τύπο που μπήκε στο αεροπλάνο προς Νέα Υόρκη την ημέρα της συνέντευξης. Παρήγγειλε τοματοχυμο, είχε κενά αέρος. Καταλαβαίνετε τί συνέβη», σημειώνει ο Burnison στο CNBC.

*moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X