Η Καθημερινή
Το τέλος της περιόδου χάριτος σε υπεραγορές για ν’αφαιρέσουν από τα ψυγεία τους όλα τα μη ΠΟΠ χαλλούμια σηματοδοτήθηκε σήμερα (Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου) με τον Εκτελεστικό Γραμματέα του Παγκυπρίου Συνδέσμου Υπεραγορών, Αντρέα Χατζηαδάμου να επιχειρεί μια πρώτη αποτίμηση της νέας πραγματικότητας.
Πίσω στις εταιρείες τα… μη ΠΟΠ
Ο ίδιος μιλώντας στην Οριάνα Παπαντωνίου και τη ραδιοφωνική εκπομπή «Διασπορά Ειδήσεων» ανέφερε πως τα πάντα κύλησαν ομαλά κατά την πρώτη μέρα εξήρωντας παράλληλα την περίοδο χάριτος που δόθηκε από πλευράς υπουργείου και παρείχε τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες καθιστώντας ομαλή τη μετάβαση. Μάλιστα πρόσθεσε πως σε μεγάλο βαθμό τα αποθέματα που είχαν οι υπεραγορές εξαντλήθηκαν ενώ ήδη ακολουθώντας τις γενικές οδηγίες εδώ και μέρες έχουν σταματήσει να παραλαμβάνουν οτιδήποτε άλλο εκτός από ΠΟΠ. Όσα μάλιστα έμειναν ως απόθεμα επιστράφηκαν στις εταιρείες αφού πλέον δεν επιτρέπεται να φέρουν την επιγραφή «χαλλούμι».
Χαλλούμι… πολυτελείας - 2€ πάνω οι τιμές
Ο κύριος Χατζηαδάμου άφησε μάλιστα ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξει εφάμιλλο ανταγωνιστικό προϊόν που θα φέρει διαφορετική ονομασία με άλλη τιμή, κάτι που ο ίδιος θεωρεί θεμιτό αλλά είναι και προς τέρψιν του Κύπριου καταναλωτή. Δεν απέκλεισε επίσης την πιθανότητα συνεργασίας μεταξύ εταιρειών ή φορέων. Ερωτηθείς να σχολιάσει τις τιμές του χαλλουμιού ΠΟΠ ο Εκτελεστικός Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών ο κύριος Χατζηαδάμου επιβεβαίωσε πως θα είναι αυξημένες από 1 μέχρι 2 ευρώ, χαρακτηρίζοντας την «τσιμπημένη». «Ας είμαστε ειλικρινείς, το χαλλούμι είναι πλέον είδος πολυτελείας» ανέφερε συνθέτοντας το σκηνικό της περιρρέουσας ατμόσφαιρας με τον πόλεμο στην Ουκρανία και το ευρύτερο κύμα ακρίβειας.
Ποια προιόντα ακρίβυναν περισσότερο;
«Θέλω να πιστεύω ότι πλέον έχουμε όλοι καταλάβει ότι πρέπει να στηριχθεί ο Κύπριος καταναλωτής» πρόσθεσε τονίζοντας την προσπάθεια διατήρησης ανταγωνιστικών τιμών και αγοραστικής αξίας μέσα από το κύμα ακρίβειας με σκοπό να μη μειωθεί ο όγκος του ψωνίσματος ή να μικρύνει το καλάθι του νοικοκυριού. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τον τομέα των τροφίμων και των βασικών καταναλωτικών αγαθών γίνεται μεγάλη προσπάθεια, τόνισε. Ποια προϊόντα παρουσιάζουν όμως τις μεγαλύτερες αυξήσεις; Σύμφωνα με τον κύριο Χατζηαδάμου μεγαλύτερη διαφοροποίηση παρατηρείται στα τυροκομικά προϊόντα, τα αλλαντικά, το αλεύρι, τα ελαιοκομικά αλλά και στα κρέατα (ιδιαίτερα στο κοτόπουλο).
Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις κατά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία δεν παρατηρήθηκε σε κανένα σημείο έλλειψη προιόντων από τα κυπριακά ράφια των υπεραγορών με τον Εκτ. Γραμματέα του Συνδ. Υπεραγορών να σημειώνει ότι η αγορά των τροφίμων έχει αντιμετωπίσει και μεγαλύτερες κρίσεις (κάνοντας αναφορά στο κλείσιμο των λιμανιών) και έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να ανταπεξέλθει.