Κανονικά και μόνο το πορτρέτο του Steven Spielberg δίπλα στο γνωστό δαγκωμένο μηλαράκι και με τη λέξη TV ανάμεσα, θα αρκούσε για να προκαλέσει ενθουσιασμό στους φαν της σύγχρονης τηλεόρασης. Πόσο μάλλον που ο σπουδαίος Αμερικανός σκηνοθέτης βρισκόταν ο ίδιος εκεί για να προαναγγείλει τη συνεργασία του με τον τεχνολογικό κολοσσό από την Καλιφόρνια, ο οποίος ετοιμάζεται να μπει στην κούρσα της διαδικτυακής πλατφόρμας.
Το «εκεί» ήταν φυσικά το πολυαναμενόμενο Αpple Event, η καθιερωμένη δηλαδή εκδήλωση-τελετουργία με την οποία η εταιρεία παρουσιάζει κάθε χρόνο τα νέα της προϊόντα. Φέτος βέβαια επίκεντρο της προσοχής δεν ήταν κάποιο υπερσύγχρονο τηλέφωνο ή ένα λεπτό σαν τσιγαρόχαρτο λάπτοπ· αντιθέτως πρωταγωνιστής ήταν το όχημα με το οποίο η Apple ελπίζει να διεκδικήσει σοβαρό μερίδιο από την πίτα της οικιακής διασκέδασης που, προς το παρόν, μονοπωλεί σχεδόν το Netflix.
Η Reese Witherspoon και η Jennifer Aniston είναι από τα πρόσωπα της πλατφόρμας.
Προκειμένου να το πετύχει αυτό φρόντισε να στρατολογήσει κορυφαία ονόματα του αμερικανικού σταρ σίστεμ. Δίπλα στον Steven Spielberg υπάρχουν ακόμα η Reese Witherspoon, ο Steve Carell, η Jennifer Aniston, ο J.J.Abrams κ.ά. ενώ από τους βασικούς συντελεστές της νέας πλατφόρμας φαίνεται πως θα είναι και η (απίθανα δημοφιλής) Orpah Winfrey. Αρκούν όμως αυτοί; Σε μια παρουσίαση, η οποία ξεχείλιζε από φιλόδοξα τσιτάτα του τύπου: «αποστολή και όραμά μας είναι το κοινό καλό» και «οι σπουδαίες ιστορίες μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο», ελάχιστα αποκαλύφθηκαν γύρω από τα ίδια τα προγράμματα και τίποτα για το κόστος της υπηρεσίας. Αν πάντως οι φήμες περί 30-40 δολαρίων μηνιαίας συνδρομής αληθεύουν, το εγχείρημα είναι περίπου καταδικασμένο.
Το πρόβλημα φυσικά είναι το Netflix, και το πόσο η μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα έχει φύγει μπροστά από τους ανταγωνιστές της. Αν πάλι στόχος της Apple είναι να διεκδικήσει τα σκήπτρα της ποιότητας, αυτό θα φανεί από το πού θα πάνε τα περίπου 2 δισ. δολάρια που υπολογίζεται πως θα επενδυθούν τον πρώτο χρόνο λειτουργίας. Το αντίστοιχο ποσό του 2019 για το Netflix ξεπερνά τα 10 δισ., ωστόσο το πρωτότυπο υλικό του τελευταίου δεν βρίσκεται πάντα σε υψηλά δημιουργικά στάνταρ. Αλλωστε το διαδικτυακό τηλεοπτικό τοπίο δεν προβλέπεται να σταθεροποιηθεί σύντομα. Μέχρι το τέλους του έτους, η Ντίσνεϊ θα έχει λανσάρει επίσης την πλατφόρμα της και τότε θα αρχίσει το πραγματικό κυνηγητό...
ΠΗΓΗ: Kathimerini.com.cy