Ζωή Τουτουντζίδου
Για ακόμη μία φορά παρατηρούμε τις επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία και γενικότερα στο λιανικό εμπόριο. Το σταδιακό κλείσιμο των αεροδρομίων και η μείωση των πτήσεων είχε ως αποτέλεσμα την μείωση του τουρισμού και κατ’ επέκταση την οικονομική δυσχέρεια των Dute Free μαγαζιών που στεγάζονται στο αεροδρόμιο.
Οι πωλήσεις των διαφόρων ειδών πολυτελείας όπως αρώματα, τσάντες και κοσμήματα στα καταστήματα των αεροδρομίων μειώθηκαν σημαντικά, καθώς επαγγελματίες ταξιδιώτες, τουρίστες και άλλοι μεγάλοι πελάτες των αεροδρομίων ελάττωσαν τα αεροπορικά τους ταξίδια.
photo by @harm_van_de_ven on Unsplash
Τα Duty Free ανά το παγκόσμιο έχουν χαράξει μια νέα πολιτική που σκοπό έχει την αύξηση των κερδών τους, προσαρμόζοντας τα προϊόντα τους σε ένα νέο αγοραστικό κοινό με επίκεντρο την γενιά Z, λανσάροντας μεγάλα brands όπως η Dior, Prada και Armani με έναν νέο διαφορετικό τρόπο.
Ορισμένοι λιανοπωλητές αεροδρομίων έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν νέες μορφές αγορών όπως concept stores που διαθέτουν πιο μοντέρνα προϊόντα και απευθύνονται σε νεότερους αγοραστές.
photo by @juaner on Unsplash
Πλέον προωθούνται προϊόντα οικιακής χρήσης όπως αξεσουάρ κινητών και ηλεκτρονικές συσκευές με το λογότυπο φυσικά των brands και χαμηλότερες σε τιμές σε σχέση με τα είδη περιποίησης και κοσμημάτων.
Επίσης, προστέθηκαν χώροι ψυχαγωγίας για να προσελκύσουν το ευρύτερο θα λέγαμε κοινό, όπως γυμναστήρια και σινεμά.
photo by @Ideli Dalva Ferrari on Unplash
Αξίζει να τονίσουμε ότι αυτή η νέα στρατηγική πωλήσεων είναι μια προσπάθεια προσέγγισης του νέου τρόπου ζωής προσαρμοσμένη στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.