Μετά την καραντίνα πολλοί είναι αυτοί που ανυπομονούν να ταξιδέψουν και πάλι. Υπάρχει όμως και ο φόβος και η ανασφάλεια που νιώθει ο επιβάτης όχι μόνο στο αεροδρόμιο αλλά και το αεροπλάνο.
Πώς μπορεί κάποιος να είναι σίγουρος ότι ταξιδεύει με πλήρη ασφάλεια και πώς ακριβώς θα είναι οι πτήσεις στο μέλλον;
Σύμφωνα με άρθρο της Deutsche Welle οι μελλοντικές μας πτήσεις πρόκειται να αλλάξουν κατά πολύ αφού οι έλεγχοι στα αεροδρόμια θα είναι περισσότεροι τα αεροπλάνα θα πρέπει να απολυμαινονται μετά από κάθε πτήση, θα ταξιδεύουμε με μάσκες και πιθανόν να υπάρξουν πλεξιγκλάς ανάμεσα στις θέσεις.
Προς το παρόν πάντως πολλές αεροπορικές όπως η Lufthansa, η Eurowings και η Easyjet αφήνουν τις μεσαίες θέσεις κενές πράγμα που εξόργισε τον Michael O'Leary, αφεντικό της Ryanair ο οποίος θεωρεί ότι η κενή θέση στην μέση δεν αποτρέπει την μετάδοση του ιού. «Η άδεια μεσαία θέση στα αεροσκάφη δεν προσφέρει καμιά κοινωνική αποστασιοποίηση, είναι μια χαζή ιδέα, που δεν προσφέρει τίποτα. Εάν υιοθετηθούν τέτοιες αποφάσεις από την Ιρλανδία, τότε είτε θα πληρώσει η κυβέρνηση για την άδεια θέση, είτε απλά δεν πρόκειται να ξαναπετάξουμε»
Ακόμα για αεροπορικές εταιρείες όπως οι Ryanair με χαμηλό κόστος ο χρόνος είναι χρήμα έτσι οι συνεχείς απολυμάνσεις και οι αυστηροί έλεγχοι θα καθυστερούν τα αεροπλάνα πράγμα που μεταφράζεται σε κόστος για την εταιρεία.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι η κενή μεσαία θέση είναι αποτελεσματικό μέτρο προστασίας των επιβατών από τον ιό. Από την άλλη ο κλάδος αεροπλοΐας τονίζει ότι ο αέρας που μπαίνει στις καμπίνες των αεροπλάνων είναι πάρα πολύ καθαρός όπως σε μια χειρουργική αίθουσα λόγω των τελευταίας τεχνολογίας φίλτρων που έχουν τα αεροπλάνα.
Ο Shashank Nigam, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας αεροπλοΐας Simplifying δήλωσε ότι «Είναι κοσμητικού περιεχόμενου, δεν υπάρχει επιστημονικός λόγος να το κάνει κανείς». Και αφού η ψυχολογία των επιβατών παίζει σημαντικό ρόλο ο ο Ίνγκο Βούγκετσερ, επικεφαλής μάρκετινγκ καμπίνας στην Airbus τονίζει ότι «Θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε ασφαλή αεροπορική εμπειρία, που θα πρέπει να είναι ορατή και στον επιβάτη για να εξασφαλίσουμε την εμπιστοσύνη του»
Οι αλλαγές που θα γίνουν θα είναι καταιγιστικές όπως μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001 δήλωσε ο Shashank Nigam. «Εκτός από τους κανόνες ασφαλείας που είχαν ληφθεί τότε, θα προστεθεί και το στοιχείο της απολύμανσης.»
Όπως αναφέρει εκτός από ταυτότητα η διαβατήριο θα πρέπει ο επιβάτης να παρουσιάζει και ένα διαβατήριο ανοσίας για τον Covid-19. Αν είσαστε συνηθισμένοι στο να φτάνετε στο αεροδρόμιο τελευταία στιγμή θα πρέπει να αλλάξετε νοοτροπία. Πλέον θα χρειάζεται να φτάνετε στο αεροδρόμιο τουλάχιστον 4 ώρες πριν την πτήση. Πριν το Check-In θα υπάρχουν τούνελ απολύμανσης και θα γίνεται έλεγχος στην θερμοκρασία.
«Χρειάζεται ένα δίχτυ ασφαλείας, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το μπαίνουν οι άνθρωποι στο αεροπλάνο έντρομοι μήπως μολυνθούν με τον νέο ίο.» δήλωσε ο Κρίστοφ Μίλερ, που έχει διατελέσει επί πολλά χρόνια επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών.
Ακόμα κατασκευαστικές αεροπορικών καθισμάτων όπως η Aviointeriors προσφέρουν θέσεις με πλεξιγκλάς που θα καλύπτουν τους επιβάτες ενώ η μεσαία θέση θα βρίσκεται σε αντίθετη κατεύθυνση από τις άλλες δύο.
Εμείς λέμε πάντως, τι είναι ένα ταξίδι χωρίς ταλαιπωρία. Ας γίνει ότι χρειάζεται για να μπορέσουμε και πάλι τα ταξιδέψουμε με ασφάλεια και χωρίς φόβο.