Κείμενο: Στέλλα Μίντζη - Colella
«Tα υλικά για την οικοδόμηση μιας πόλης είναι ο ουρανός, ο χώρος, τα δέντρα, το ατσάλι και το τσιμέντο με αυτή τη σειρά και ιεράρχηση» είχε γράψει ο «Μιχαήλ Άγγελος του 20ού αιώνα» ο γνωστός σε όλους μας αρχιτέκτονας, ζωγράφος, γλύπτης, πολεοδόμος και συγγραφέας Λε Κορμπυζιέ. Τον γνωρίσαμε μέσα από τα κτήρια και τα έπιπλά του που έγραψαν και γράφουν ακόμα ιστορία, αλλά δεν τον γνωρίζαμε μέσα από την πορεία του στην Art de la table.
ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
Λονδίνο 1961 και η μαντάμ Προυνιέ, ιδιοκτήτρια του ομώνυμου εστιατορίου ζητάει από τον μεγαλοφυή Ελβετό αρχιτέκτονα να σχεδιάσει ένα σερβίτσιο φαγητού με το μοτίφ των χεριών που απεικονιζόταν στο κάτω μέρος της ταπισερί Les Mains, που κοσμούσε μια πριβέ αίθουσα του εστιατορίου. Αυτός ο μικρός θησαυρός της Προυνιέ ήταν έργο του αρχιτέκτονα, σχεδιασμένο μια δεκαετία νωρίτερα. Ο Λε Κορμπυζιέ, θέλοντας να δώσει μια χρωματική νότα, ζωγράφισε με λεπτή μαύρη γραμμή, τρία πλεγμένα χέρια πάνω σε δαμασκηνί φόντο, απογειώνοντας έτσι το πορσελάνινο σερβίτσιο.
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΧΗ
Πέρασαν πολλές δεκαετίες από τότε έως σήμερα. Μέσα από την πρόσφατη συνεργασία των εταιρειών Cassina και Richard Ginori με το Ίδρυμα Le Corbusier «Η γεύση των μορφών», όπως αποκάλεσαν το έργο, επανέρχεται στο τραπέζι μας. Το αρχικό σχέδιο του αρχιτέκτονα αναπαράγεται και αποτυπώνεται ζωγραφισμένο στο χέρι σε σερβίτσιο από λευκή επισμαλτωμένη πορσελάνη. Το σετ φαγητού αποτελείται από ρηχά, βαθιά και πιάτα φρούτου, καθώς και φλιντζάνια του καφέ με το πιατάκι τους. Η σύγχρονη επανεκδοχή του περίφημου μοτίφ, πάντα σε δαμασκηνί χρώμα, επιλογή για το σερβίτσιο φαγητού των Cassina και Ginori, εκτός του να αποτίνει έναν καθημερινό φόρο τιμής στον σπουδαίο αρχιτέκτονα, είναι και η επιτομή της κομψότητας. Η ίδια συλλογή περιλαμβάνει, επίσης, τρεις δίσκους σερβιρίσματος από λευκή ματ πορσελάνη με διακοσμητικά ανάγλυφα στοιχεία εμπνευσμένα από τα σύμβολα στους τοίχους των κτηρίων της πόλης Chandigarh στην Ινδία, σχεδιασμός του Λε Κορμπυζιέ τη δεκαετία του ΄50, η οποία ανήκει στη λίστα των μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Ένα χέρι, ένα ψάρι και ένας ήλιος, σύμβολα της ινδικής κουλτούρας που ήταν «τυπωμένα» σε μπετόν brut, ως τα πιο γνωστά και τα πιο επαναλαμβανόμενα μοτίφ στην αρχιτεκτονική του, επιλέχτηκαν να κοσμούν αυτούς τους τρεις δίσκους σερβιρίσματος. Το ανοιχτό χέρι, αέναο σύμβολο της ειρήνης, αποτυπώνεται στον τετράγωνο με στρογγυλεμένες γωνίες δίσκο, ενώ το ψάρι και η κίνηση του Ήλιου σε στρογγυλό και ορθογώνιο σχήμα. Η απλότητα αυτών των τόσο μίνιμαλ δίσκων περιορισμένης έκδοσης είναι ιδανική τόσο για τέλεια τραπεζώματα όσο και για μια υπέροχη συλλογή υψηλής αισθητικής για τους οπαδούς - λάτρεις του ευφυούς πρωτοπόρου Λε Κορμπυζιέ. Η ξεχωριστή συλλογή του σερβίτσιου, που αποτελεί μέρος της The Cassina Perspective, προσφέρει μια ολιστική προσέγγιση κομψότητας σε περιβάλλοντα υψηλών απαιτήσεων.