Μαρία Σάββα
Το Amazon ανακοίνωσε τη νέα του υπηρεσία, με την ονομασία «Amazon Haul», που προσφέρει προϊόντα χαμηλού κόστους, με τιμές από 20 δολάρια ή και λιγότερο. Πρόκειται για μια κίνηση που στοχεύει να ανταγωνιστεί την ανάπτυξη κινέζικων πλατφόρμων εκπτωτικών αγορών, όπως τα Temu και Shein, τα οποία τους τελευταίους μήνες κάνουν θραύση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με όλους να «παραμιλούν» για τις χαμηλές τους τιμές.
Το «Haul» είναι ο ιδανικός όρος για μια συνήθεια που τροφοδοτεί το αίσθημα της υπερκατανάλωσης. Στα πρώτα χρόνια του YouTube, γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 2000-2010, οι vloggers ομορφιάς, αναζητώντας θέματα για τα βίντεό τους, άρχισαν να μοιράζονται τα προϊόντα που είχαν πρόσφατα αγοράσει, είτε διαδικτυακά είτε από καταστήματα. Έτσι γεννήθηκαν τα λεγόμενα «haul videos». Με την πάροδο του χρόνου, καθώς οι vloggers εξελίχθηκαν σε influencers στο YouTube, το Instagram και το TikTok, οι άμεσες χορηγίες, οι διαφημίσεις στις ροές και άλλα κίνητρα ενίσχυσαν τη δημιουργία haul περιεχομένου ή παρόμοιου με αυτό. Οι δημιουργοί περιεχομένου άρχισαν να κερδίζουν χρήματα δημοσιεύοντας τέτοια βίντεο.
Photo by @Lauralee
Για τους YouTubers ή τους influencers στο Instagram δεν είχε σημασία αν τα ρούχα ή τα προϊόντα περιποίησης ήταν χρήσιμα ή όχι. Σημασία είχε μόνο ότι προσέφεραν την ευκαιρία δημιουργίας περιεχομένου -και, πιθανώς, την ευκαιρία πληρωμής από χορηγούς. Το Shein, η γνωστή πλατφόρμα fast-fashion, άρχισε να στρατολογεί influencers για να προωθήσουν τις υπηρεσίες του. Τα προϊόντα του ήταν τόσο φθηνά που δεν είχε πραγματική σημασία αν ήταν καλής ποιότητας. Ένα μόνο αξιοπρεπές ρούχο ή αξεσουάρ από μια αγορά της τάξης των $20 ήταν ήδη φθηνότερο από αντίστοιχα προϊόντα του Zara ή του H&M.
Επιπλέον, να αναφέρουμε πως κατά τη διάρκεια των lockdowns της πανδημίας του κορωνοϊού, οι αγορές από φυσικά καταστήματα δεν ήταν πλέον εφικτές και γι’ αυτό είδαμε να σημειώνεται μια αρκετά μεγάλη αύξηση αγοραστών. Μέχρι το 2022, το Shein κατείχε το 50% των πωλήσεων fast-fashion στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Photo by @Amazon
Οι καταναλωτές μπορούν να περιηγηθούν στο Amazon Haul μέσω κινητών συσκευών, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή του Amazon. Τα προϊόντα –τα οποία περιλαμβάνουν επιλογές μόδας, ειδών σπιτιού, lifestyle και ηλεκτρονικών– είναι ανώνυμα και προέρχονται από πωλητές παγκοσμίως που έχουν ελεγχθεί από το Amazon. Η πλειονότητα των προϊόντων διατίθεται σε τιμές κάτω των $10, ενώ ορισμένα κοστίζουν μόλις $1. Κάτι που κάνει τον ανταγωνισμό ακόμη πιο δύσκολο, καθώς και οι άλλες πλατφόρμες προσφέρουν την ίδια ευχέρεια.
«Το να βρίσκουν οι πελάτες εξαιρετικά προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές είναι σημαντικό, και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να συνεργαστούμε με τους πωλητές μας, ώστε να προσφέρουν προϊόντα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές», δήλωσε ο Dharmesh Mehta, αντιπρόεδρος της Amazon για τις υπηρεσίες συνεργατών πωλητών παγκοσμίως.
Amazon has launched a new online discount store called Amazon Haul, which aims to offer low-priced products through the Amazon app or Amazon website by searching "Haul." @rebeccajarvis has more on what you need to know. https://t.co/tngVfXAMGu pic.twitter.com/2aXxms6KyR
— Good Morning America (@GMA) November 14, 2024
Πώς δημιουργήθηκε το Amazon Haul
Πρόσφατα, το Amazon τόνισε τη στρατηγική του να δώσει έμφαση στην πώληση οικονομικών, καθημερινών προϊόντων, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την πτώση στις πωλήσεις ακριβών ειδών. Παράλληλα, επιχειρεί να περιορίσει τη μετατόπιση των πελατών που ήταν «πιστοί» στην πλατφόρμα προς εκπτωτικές πλατφόρμες, όπως το Temu που ανήκει σε κινεζική εταιρεία και έχει έδρα τις ΗΠΑ και το Shein, που ιδρύθηκε στην Κίνα αλλά εδρεύει στη Σιγκαπούρη.
«Η κυκλοφορία του Haul είναι μια αμυντική κίνηση της Amazon για να ανταγωνιστεί την ελκυστική πρόταση των Temu και Shein: πολύ χαμηλές τιμές, αν και με πιο αργή παράδοση», σχολίασε η Sky Canaves, κύρια αναλύτρια για το λιανεμπόριο και το ηλεκτρονικό εμπόριο της eMarketer.
Παρά το γεγονός ότι το Amazon παραμένει κυρίαρχο στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ, έχει χάσει μερίδιο από τις δαπάνες των καταναλωτών σε φθηνά, ανώνυμα προϊόντα που προσφέρονται από αυτές τις νέες πλατφόρμες. Σύμφωνα με την eMarketer, η κίνηση της Amazon στις ΗΠΑ παρέμεινε σχετικά σταθερή, με 236 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τον Σεπτέμβριο του 2024.
Από την άλλη, το Shein καταγράφει σταθερή αύξηση, φτάνοντας τα 52,5 εκατομμύρια επισκέπτες. Σε σχέση με την κίνηση του Temu, που είχε φτάσει στην κορύφωσή της με πάνω από 93 εκατομμύρια επισκέπτες τον Ιούνιο του 2023, έχει σταθεροποιηθεί γύρω στα 71,5 εκατομμύρια.
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Amazon Haul
Το Amazon Haul είναι διαθέσιμο αποκλειστικά μέσω κινητών συσκευών στην εφαρμογή της Amazon (μπορείτε να το αναζητήσετε με τη λέξη "Amazon Haul") και να κάνετε το scrolling σας και να ψωνίσετε με άνεση όπως και σε άλλες πλατφόρμες online shopping.
1/ Amazon just launched Haul, a new storefront offering ultra-low-priced goods, targeting budget-conscious U.S. shoppers.
— Erica Levin (@bankof_amERICA) November 19, 2024
Prices start as low as $1, most items are under $10, and everything is capped at $20.
Let’s break it down. pic.twitter.com/Mhtsr1EbMc
Πολιτική αποστολής
Για παραγγελίες αξίας $25 και άνω, η αποστολή παρέχεται δωρεάν, με χρόνο παράδοσης που κυμαίνεται από 1 έως 2 εβδομάδες. Αν η παραγγελία είναι κάτω των $25, ισχύει χρέωση αποστολής $3.99. Παράλληλα, προσφέρονται εκπτώσεις για μεγάλες παραγγελίες. Συγκεκριμένα, παραγγελίες με συνολική αξία άνω των $50 επωφελούνται από έκπτωση 5%, ενώ για παραγγελίες που ξεπερνούν τα $75 παρέχεται έκπτωση 10%.Για παραγγελίες κάτω των $25, υπάρχει χρέωση $3.99. Για παραγγελίες άνω των 50 δολαρίων οι πελάτες λαμβάνουν έκπτωση 5% και για παραγγελίες άνω των 75 δολαρίων λαμβάνουν έκπτωση 10%.
Όσο αφορά το κόστος αποστολής στην Κύπρο, σε όλες τις παραγγελίες, ανέρχεται περίπου στο 40%, με παραγγελίες άνω τον 50 ή 75 ευρώ να μη λαμβάνουν εκπτώσεις.