ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: White jeans με πορτοκαλί πουκάμισο και adidas samba
 

Πώς η κουλτούρα του καφέ έγινε η νέα εμμονή του fashion crowd

Η κουλτούρα του καφέ έχει μετατραπεί σε μια από τις μεγαλύτερες τάσεις της μόδας τα τελευταία χρόνια — και καθόλου τυχαία, καθώς ειδικοί μάς δίνουν διάφορους λόγους για αυτή την εξέλιξη.

Ριάνα Στυλιανού

Δεν είναι μυστικό ότι οι δαπάνες για πολυτελή προϊόντα παρουσιάζουν κάμψη και ως αποτέλεσμα, οι μάρκες αναγκάστηκαν να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις για να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να συνεχίσουν να ξοδεύουν. Γι' αυτό οι δωρεάν εμπειρίες είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να σχηματίζουν τεράστιες ουρές σε pop-up καταστήματα, όπου μπορούν να γευτούν κάτι χωρίς να πληρώσουν

Πάρτε για παράδειγμα το πρόσφατο pop-up της rhode στο Λονδίνο. Οι φαν της επωνυμίας περίμεναν ώρες για να ζήσουν το όνειρο του μακιγιάζ της Hailey Bieber και ως ανταμοιβή, οι συμμετέχοντες έλαβαν ένα δωρεάν ζεστό ρόφημα rhode x Cafe Kitsune. Είτε στη συνέχεια αγόρασαν κάτι είτε όχι, δεν είχε σημασία — διότι κάθε άτομο που ήθελε να ζήσει την εμπειρία της rhode, είχε τη δυνατότητα να το κάνει. Για αυτούς, το να συμμετέχουν στη συζήτηση, το να μπορούν να καταγράψουν την εμπειρία τους για το TikTok και να πάρουν κάτι μαζί τους, ακόμα και χωρίς να ξοδέψουν χρήματα, ήταν αρκετό για να το θεωρήσουν θετική εμπειρία.

@taleicrowhen @rhode skin pop up in london 17/10 #fypシ #london #rhode #cafekitsune #haileybieber #rhodeskin Good Morning London - Emma Taylor

Επιπλέον, η επιρροή του TikTok στις καταναλωτικές συνήθειες είναι ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της αλλαγής. Αν ψάξετε τη φράση "Little treat culture" στην εφαρμογή, θα βρείτε δεκάδες βίντεο που αναλύουν την πράξη του να παίρνεις μια "μικρή ανταμοιβή" ενώ βγαίνεις έξω από το σπίτι σου για μια βόλτα. Δεν είναι μυστικό ότι πολλοί αντιμετωπίζουν οικονομική ανασφάλεια, μετά από πολλές καραντίνες, απολύσεις και την αύξηση του κόστους ζωής, και έτσι, το πώς ξοδεύουμε τα χρήματα που έχουμε, έχει αλλάξει σημαντικά.

Ως αποτέλεσμα, η έμφαση που δίνουμε στο που πηγαίνουμε για να απολαύσουμε αυτή τη "μικρή ανταμοιβή", είναι μεγαλύτερη από ό,τι παλαιότερα. Μετά τον εγκλεισμό, η ιδέα του να βγαίνεις για έναν καφέ μετατράπηκε από μια ανάγκη σε μια εμπειρία που μπορεί να είναι το μόνο πράγμα για το οποίο ξοδεύουμε χρήματα εκείνη την ημέρα. Επομένως, πρέπει να έχει σημασία. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι πολυτελείς οίκοι μόδας όπως οι Prada, Saint Laurent και Gucci, οι οποίοι άνοιξαν τα δικά τους καφέ pop-up τα τελευταία χρόνια, με την Alaïa να ακολουθεί, ανοίγοντας το δικό της καφέ στο Λονδίνο.

@havanattan Prada Caffe, London #thingstodoinlondon #pradacaffe #pradacafe La belle vie - Sacha Distel

Μάρκες όπως η Maison Kitsuné, η Carhartt WIP και η Aimé Leon Dore, κουλτούρα του καφέ είναι μέρος της ταυτότητάς τους εδώ και καιρό. Το 2013, η Maison Kitsuné επεκτάθηκε με το άνοιγμα του Cafe Kitsuné στο Τόκιο, ακολουθούμενη από καταστήματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη το 2019 και στο Λονδίνο το 2020.

Το 2016, η Carhartt WIP λάνσαρε το Carhartt Coffee στο κατάστημα της στο Λονδίνο και από τότε είναι συνεχώς μέρος της εμπειρίας του καταστήματος. Την ίδια εποχή πέρυσι, η μάρκα συνεργάστηκε με την Rocket Espresso Milano για μια περιορισμένη έκδοση καφετιέρας και μύλου καφέ μαζί με μια capsule συλλογή ρούχων.

Επίσης, όταν η Aimé Leon Dore άνοιξε το flagship κατάστημά της στο Λονδίνο το 2022, άνοιξε μαζί του και το Cafe Leon Dore — μια ολοκληρωμένη εμπειρία καφέ που βρίσκεται δίπλα στο κατάστημα και που προσφέρει ποικιλία ζεστών και κρύων ροφημάτων, ελληνικές πίτες και branded προϊόντα. Για αυτές τις lifestyle μάρκες, η έννοια του να προσφέρεις κάτι παραπάνω από απλώς ένα προϊόν είναι στρατηγική που ακολουθούν από την αρχή, κάτι που ο κόσμος της πολυτέλειας μόλις άρχισε να ακολουθεί.

@loly_t Deffo the best coffee I tried in Soho, recommended!Cafe Leon Dore, Soho #london #soholondon #sohocoffee #sohocoffeeshop #greekcoffee Golden Hour: Piano Version - Andy Morris

Η άνοδος της εν λόγω κουλτούρας οφείλεται επίσης στην πρόσφατη συνειδητοποίηση ότι το φαγητό και το ποτό είναι... υπέροχα. Μετά την πανδημία (και δυστυχώς θα συνεχίσουμε να μελετάμε τις επιπτώσεις της για κάποιο καιρό ακόμη), οι περισσότεροι από εμάς περάσαμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Ως αποτέλεσμα, πολλοί από εμάς άρχισαν να ενδιαφερόμαστε για "σημαντικότερα" πράγματα στη ζωή, ιδιαίτερα για αυτά που καταναλώνουμε καθημερινά.

Καθώς οι λάτρεις της μόδας και οι πρωτοπόροι του διαδικτύου μεγαλώνουν και αποκτούν περισσότερα χρήματα, αναρωτιούνται σε τι αξίζει να επενδύσουν. Και κάπως έτσι μπαίνουμε στον κόσμο των προϊόντων για το σπίτι, του barista καφέ και των προσιτών εμπειριών.

Η κουλτούρα του καφέ, λοιπόν, έχει γίνει η απόλυτη εμπειρία, φιλοξενώντας guest baristas όσο και guest chefs, προσφέροντας μοναδικά μικρά πιάτα και δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε branded merchandise. Είναι πιο εύκολο να επενδύσουμε σε μικρές εμπειρίες από ό,τι σε ακριβά supper clubs. Έτσι, καθώς τα πάντα γίνονται πιο ακριβά, οι προσιτές εμπειρίες έχουν γίνει η αγαπημένη μας επιλογή.

@icessr Say it with me ... IKEA FOOD FOR THE WIN #ikeahack #ikeafood #foodreview #restaurantreview #ikeatok Do You Believe in Magic - The Lovin' Spoonful

Όπως με όλες τις τάσεις της μόδας, η έννοια του καφέ ως μέρος της εμπειρίας δεν είναι εντελώς νέα. Εταιρείες όπως η IKEA έχουν ενσωματώσει το φαγητό και το ποτό στα φυσικά τους καταστήματα εδώ και χρόνια, ενώ το Carhartt Coffee και το Kitsuné έχουν προϋπάρξει των σημερινών pop-ups. Αλλά, όπως και να το δει κανείς, η σχέση μεταξύ καφέ και μόδας εξελίσσεται και, δεδομένων των παραδειγμάτων της τελευταίας χρονιάς, είναι σαφές ότι δεν πρόκειται απλώς για μια τάση. Είναι τρόπος ζωής.

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση