newsroom must
Με μοναδικό στόχο τον περιορισμό στα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, το Υπουργείο Παιδιών και Οικογενειακών υποθέσεων της Νορβηγίας αποφάσισε παράνομη τη χρήση ρετουσαρισμένων φωτογραφιών στα social media από τους Influencers και τους διαφημιστές.
Η συγκεκριμένη νομοθεσία, επικυρώθηκε κατά τις αρχές Ιουνίου με συντριπτική πλειοψηφία στο κοινοβούλιο – 72 υπέρ και 15 κατά – απατώντας οι εικόνες στις οποίες το μέγεθος ή το σχήμα του σώματος ή το δέρμα του ατόμου έχουν αλλαχτεί πριν ή μετά τη λήψη της φωτογραφίας, να έχουν σήμανση κατάλληλα σχεδιασμένη από το υπουργείο.
Επηρεαζόμενες είναι όσες διαφημίσεις ή εικόνες χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένων και των φωτογραφιών που χρησιμοποιούν οι influencers και οι διάσημοι σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok, το Facebook, το Snapchat και το Twitter - εάν «λαμβάνουν οποιαδήποτε πληρωμή ή άλλα οφέλη» από τις δημοσιεύσεις.
Με την εταιρία ‘Getty’ να περνά σε απαγόρευση των ρετουσαρισμένων φωτογραφιών μοντέλων από τη βάση δεδομένων τους.
Ενώ ταυτόχρονα, η Γαλλία είχε υιοθετήσει ταυτόσημη νομοθεσία από το 2017, απαιτώντας από τα περιοδικά μόδας να δηλώνουν ότι οι φωτογραφίες που χρησιμοποιούνται έχουν υποστεί επεξεργασία.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ στη Νορβηγία, η συζήτηση είχε επικεντρωθεί στην «καταπίεση του σώματος που υπάρχει στον χώρο εργασίας, στον δημόσιο χώρο, στο σπίτι και σε διάφορα μέσα μαζικής ενημέρωσης», τονίζοντας ότι «Η καταπίεση του σώματος είναι πάντα εκεί, συχνά ανεπαίσθητα και είναι δύσκολο να καταπολεμηθεί».