ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: pleatted mini φούστα, πλεκτό και μπότες μέχρι το γόνατο
 

Ποιο είναι το RedNote που ενδέχεται να αντικαταστήσει το Tik Tok

Γιατί ολοένα και περισσότεροι Αμερικανοί στρέφονται στο RedNote ως εναλλακτική, ενόψει της πιθανής απαγόρευσης του TikTok.

Μαρία Καραμάνου

Η απειλή για οριστική απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό σε εκατομμύρια χρήστες που αγαπούν τις σύντομες, δημιουργικές βιντεο-αναρτήσεις. Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα – και το Ανώτατο Δικαστήριο να ετοιμάζεται να αποφασίσει για τη συνταγματικότητα του νόμου – πολλοί «TikTokers» αναζητούν εναλλακτικές λύσεις. Παρότι όλοι πίστευαν ότι οι κυριότεροι κερδισμένοι θα ήταν δυτικοί «γίγαντες» όπως το Instagram ή το YouTube Shorts, ένας απρόσμενος παίκτης έχει μπει εντυπωσιακά στο παιχνίδι: το RedNote, γνωστό στην Κίνα ως Xiaohongshu.

Τι είναι το RedNote;

Το RedNote είναι μια κινεζική εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης, που ιδρύθηκε το 2013 από την εταιρεία Xingyin Information Technology, με έδρα τη Σαγκάη. Στην Κίνα ονομάζεται Xiaohongshu – που μεταφράζεται κυριολεκτικά ως «Μικρό Κόκκινο Βιβλίο». Στις κινεζόφωνες χώρες έχει τεράστια δημοτικότητα, προσεγγίζοντας πάνω από 300 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, σύμφωνα με το Bloomberg.

Διαφέρει, ωστόσο, από την εντελώς «ψυχαγωγική» λογική του TikTok. Οι χρήστες μπορούν να ανεβάζουν σύντομα βίντεο, εικόνες και κείμενα σχετικά με lifestyle, ταξίδια, ομορφιά, γαστρονομία και ψυχαγωγία. Επιπλέον, υπάρχει έντονο στοιχείο e-commerce, καθώς το RedNote ενσωματώνει λειτουργίες αγορών – παραπέμποντας αρκετά σε μια «μίξη» Instagram, Pinterest και μικρών video clips.

Γιατί στρέφονται εκεί οι Αμερικανοί;

Μπορεί να μοιάζει αντιφατικό, αλλά πολλοί Αμερικανοί χρήστες του TikTok δηλώνουν πως, εάν το TikTok απαγορευτεί, προτιμούν να μεταπηδήσουν σε μιαν άλλη κινεζική πλατφόρμα, αντί να επιλέξουν τις λύσεις των Meta (Instagram, Facebook) ή της Google (YouTube Shorts).

Πολλοί δημιουργοί περιεχομένου χαρακτηρίζουν την απαγόρευση «υπερβολική και ανελεύθερη» και θεωρούν ότι κινείται σε ένα πλαίσιο πολιτικού ρατσισμού απέναντι στην Κίνα. Κάνοντας download στο RedNote, στέλνουν μήνυμα δυσαρέσκειας στην αμερικανική κυβέρνηση για τη στάση της.

Παρότι και το RedNote διαθέτει σύντομα βίντεο, δίνει έμφαση και στα κείμενα, τις φωτογραφίες και τις προτάσεις αγορών. Έτσι, προσφέρει μια πιο «ποικιλόμορφη» εμπειρία σε σχέση με τα μονοθεματικά κλιπ του TikTok.

Ένα ενδιαφέρον φαινόμενο που αναπτύχθηκε πρόσφατα είναι η «συνάντηση» Αμερικανών και Κινέζων χρηστών μέσα από το RedNote, σε μια μορφή ψηφιακής ανταλλαγής πολιτισμού: Οι μεν ζητούν συμβουλές για τη γλώσσα ή την κουζίνα, οι δε αποκτούν επαφή με ξένους πολιτισμούς και απόψεις.

Είναι ένα «δεύτερο TikTok»;

Παρότι πολλοί μπερδεύουν το RedNote με ένα «TikTok 2», η πραγματικότητα είναι ότι η εφαρμογή μοιάζει περισσότερο με το Instagram όσον αφορά το οπτικό περιβάλλον και το συχνά influencer-oriented περιεχόμενο. Πολλές αναρτήσεις επικεντρώνονται σε fashion tips, ταξιδιωτικούς οδηγούς και προϊόντα ομορφιάς. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με κάθε δημοφιλή πλατφόρμα, το περιεχόμενο εξελίσσεται συνεχώς – ειδικά τώρα που εκατομμύρια πιθανών νέων χρηστών συρρέουν σε αυτήν.

Κάποιοι αναλυτές επισημαίνουν πως, αν το TikTok όντως απαγορευτεί με αιτιολογία «θέματα εθνικής ασφάλειας», δεν είναι απίθανο οι αμερικανικές αρχές να στραφούν μελλοντικά και ενάντια στο RedNote. Η αμερικανική κυβέρνηση είχε υποστηρίξει ότι η ByteDance, ιδιοκτήτρια εταιρεία του TikTok, δίνει πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών στην κινεζική κυβέρνηση – φόβος που θα μπορούσε, θεωρητικά, να επεκταθεί σε οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή κινεζικής προέλευσης.

Στην ουσία, αυτό που παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες είναι μια νέα μορφή «ψηφιακής διασποράς», όπου οι Aμερικανοί (και όχι μόνο) εξερευνούν εφαρμογές τις οποίες παλιότερα αγνοούσαν. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ αντιμετωπίζει μια μεγάλη πρόκληση: ο αυξανόμενος «ψηφιακός εθνικισμός» – που κάποιες φορές ρέπει προς ολοένα και αυστηρότερους περιορισμούς – έρχεται σε σύγκρουση με τη σύγχρονη, παγκοσμιοποιημένη φύση του διαδικτύου.

Ωστόσο, κανείς δεν γνωρίζει αν και το RedNote θα βρεθεί, κάποια στιγμή, στον στόχαστρο. Προς το παρόν, η εφαρμογή έχει κερδίσει το στοίχημα να αναδειχθεί ως το «φαινόμενο» μετά το TikTok.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
rednote  |  tik tok  |  news  |  νέα  |  χρήστες  |  απαγόρευση  |  Xiaohongshu  |  Κίνα  |  lifestyle  |  αμερική  |  αναλυτές  | 

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση