Η Καθημερινή
Στο πλαίσιο της προσπάθειας βελτίωσης της ποιότητας εξυπηρέτησης που παρέχεται στους πολίτες μέσω της Πύλης Εμβολιασμού Covid19 το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, ανακοίνωσε από Τετάρτη, 5η Μαΐου 2021, ενεργοποιήθηκε ο νέος τρόπος διευθέτησης ραντεβού για εμβολιασμό.
Συγκεκριμένα, μόνο ένα άτομο θα έχει πλέον τη δυνατότητα διευθέτησης ραντεβού για κάθε δικαιούχο: ο ίδιος ο δικαιούχος ή εκπρόσωπός του. Σημειώνεται πως εκπρόσωπος του δικαιούχου μπορεί να καθοριστεί οποιοδήποτε άτομο, στο οποίο ο δικαιούχος επιθυμεί να παραχωρήσει τα στοιχεία του. Ο εκπρόσωπος θα πρέπει να εισαγάγει στο σύστημα τα στοιχεία του δικαιούχου για τον οποίο προτίθεται να κλείσει ραντεβού. Αυτό μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή πριν ή και κατά τη μέρα διευθέτησης ραντεβού των δικαιούχων της εκάστοτε ηλικιακής ομάδας.
Διευκρινίζεται πως από Τετάρτη, 5 Μαΐου 2021, μέχρι και την Πέμπτη, 6 Μαΐου, που θα ανοίξει ξανά η Πύλη για διευθέτηση ραντεβού, θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι εκπρόσωποι να δηλώσουν τους δικαιούχους για τους οποίους προτίθενται να κλείσουν ραντεβού για εμβολιασμό, ανεξαρτήτου ηλικίας.
Διευκρινίσεις όσον αφορά τον νέο τρόπο διευθέτησης ραντεβού μέσω της Πύλης παρατίθενται πιο κάτω:
1. Τι αλλάζει από Τετάρτη, 5 Μαΐου 2021 όσον αφορά τον τρόπο διευθέτησης ραντεβού για εμβολιασμό;
Από Τετάρτη, 5 Μαΐου 2021, μόνο ένα άτομο θα μπορεί να διευθετήσει ραντεβού για εμβολιασμό ενός δικαιούχου: ο ίδιος ο δικαιούχος ή εκπρόσωπος του δικαιούχου
2. Ποιες επιλογές θα υπάρχουν στο σύστημα;
Το σύστημα θα προσφέρει τις ακόλουθες επιλογές: 1. Προσωπική Διευθέτηση Ραντεβού 2. Διευθέτηση μέσω Εκπροσώπου, ως πιο κάτω.
3. Ο εκπρόσωπος καθορίζεται από τον δικαιούχο;
Όχι, ο καθορισμός εκπροσώπου ενός δικαιούχου μέσω της πύλης γίνεται από τον ίδιο τον εκπρόσωπο στον οποίο ο δικαιούχος επιθυμεί να εμπιστευτεί τα στοιχεία του. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος συνδέεται στο σύστημα και καταχωρεί τα στοιχεία του ατόμου του οποίου επιθυμεί να κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό.
4. Πότε μπορεί να δηλωθεί ένα άτομο ως εκπρόσωπος δικαιούχου;
Ο εκπρόσωπος μπορεί να δηλωθεί είτε οποιαδήποτε μέρα πριν από την προκαθορισμένη μέρα διευθέτησης ραντεβού για εμβολιασμό της ηλικιακής ομάδας στην οποία ανήκει, ή και κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης μέρας.
5. Ποια στοιχεία απαιτούνται για τη διευθέτηση ραντεβού μέσω εκπροσώπου;
Ο εκπρόσωπος, αφού συνδεθεί στην Πύλη Εμβολιασμού, επιλέγει το κουμπί «Διευθέτηση μέσω Εκπροσώπου» και εισάγει τα ακόλουθα στοιχεία του δικαιούχου για τον οποίο προτίθεται να διευθετήσει ραντεβού: Όνομα και Επίθετο – όπως αυτά αναγράφονται στο δηλωθέν έγγραφο ταυτοποίησης -, Τύπος Εγγράφου Ταυτοποίησης, Αριθμός Εγγράφου Ταυτοποίησης, Ημερομηνία Γέννησης, και επιλέγει: «Επαλήθευση Δικαιούχου & Συνέχεια».
Ακολούθως επιλέγει Επαρχία του Δικαιούχου και εισαγάγει τα στοιχεία επικοινωνίας και συγκεκριμένα το Κινητό Τηλέφωνο στο οποίο επιθυμεί να σταλεί μήνυμα επιβεβαίωσης (SMS), και επιλέγει «Διευθέτηση μέσω Εκπροσώπου».
Η ίδια διαδικασία μπορεί να ακολουθηθεί για περισσότερο από ένα αριθμό δικαιούχων για τους οποίους προτίθεται να κλείσει ραντεβού ο εκπρόσωπος.
Στην Πύλη Εμβολιασμού εμφανίζονται ως ακολούθως τα αιτήματα που έχουν καταχωρηθεί για ένα ή περισσότερους δικαιούχους από τον εκπρόσωπο. Για διευθέτηση ραντεβού, ο εκπρόσωπος επιλέγει για τον εκάστοτε δικαιούχο από τη στήλη «Ενέργειες», την επιλογή «Κλείστε Ραντεβού» », όταν η Πύλη Εμβολιασμού είναι διαθέσιμη για την ηλικιακή ομάδα του δικαιούχου.
Το σύστημα εμφανίζει τα στοιχεία του δικαιούχου, και κατόπιν ελέγχου της ορθότητάς τους, επιλέγει «Επαλήθευση Δικαιούχου & Συνέχεια». Ακολούθως, προχωρεί με την επιλογή Κέντρου Εμβολιασμού και ραντεβού για εμβολιασμό, με τον ίδιο τρόπο που αυτό γινόταν μέχρι και σήμερα. Σημειώνεται ότι ο εκπρόσωπος θα μπορεί να διευθετήσει ραντεβού για εμβολιασμό όταν η Πύλη Εμβολιασμού είναι διαθέσιμη για την ηλικιακή ομάδα του δικαιούχου.
6. Μπορεί ένα άτομο να καθοριστεί ως εκπρόσωπος για πέραν από ένα δικαιούχο;
Ναι, δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των δικαιούχων για τους οποίους μπορεί ένα άτομο να καθοριστεί ως εκπρόσωπος.
7. Πώς γίνεται η αλλαγή εκπροσώπου;
Ο εκπρόσωπος ενός δικαιούχου θα πρέπει ο ίδιος να αφαιρέσει το αίτημα για διευθέτηση ραντεβού του συγκεκριμένου δικαιούχου, για να μπορέσει να διευθετήσει το ραντεβού είτε ο ίδιος ο δικαιούχος είτε άλλος εκπρόσωπος. Μπαίνοντας στην Πύλη, το άτομο βλέπει την σελίδα Διαχείριση Αιτημάτων. Η αλλαγή γίνεται επιλέγοντας από τη στήλη «Ενέργειες», την επιλογή «Αφαίρεση», ως πιο κάτω.
Ακολούθως, ο δικαιούχος μπορεί να διευθετήσει προσωπικά το ραντεβού του ή να ζητήσει από άλλον εκπρόσωπο να τον δηλώσει στο σύστημα.
8. Εάν ο εκπρόσωπος του δικαιούχου δεν καταφέρει να διευθετήσει το ραντεβού, μπορεί ο δικαιούχος να δοκιμάσει ξανά;
Ναι, νοουμένου ότι ο εκπρόσωπος που αρχικά έχει δηλώσει τον δικαιούχο, αφαιρέσει το αίτημα από το σύστημα. Όταν γίνει αυτό, μόνο τότε άλλο άτομο, ο δικαιούχος ή εκπρόσωπός του, θα μπορεί να προχωρήσει σε διευθέτηση ραντεβού.
9. Πώς θα γίνεται η επιβεβαίωση ραντεβού σε περιπτώσεις όπου το ραντεβού διευθετείται από εκπρόσωπο και όχι από τον ίδιο τον δικαιούχο;
Σε όλες τις περιπτώσεις, είτε το ραντεβού διευθετείται από τον ίδιο τον δικαιούχο είτε από εκπρόσωπό του, ο δικαιούχος θα λαμβάνει μήνυμα επιβεβαίωσης SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί, παράλληλα με ηλεκτρονική βεβαίωση σε μορφή PDF που εκδίδεται αυτόματα.
10. Θα εξακολουθεί να μπορεί και ο προσωπικός του γιατρός να κλείνει ραντεβού για τον δικαιούχο;
Ο προσωπικός γιατρός, σε εθελοντική βάση και κατά παράκληση του δικαιούχου, θα μπορεί να κλείσει το ραντεβού, υπό την προϋπόθεση ότι ο δικαιούχος δεν έχει άλλο εκπρόσωπο.
11. Θα μπορεί το τηλεφωνικό κέντρο 1474 να διευθετεί ραντεβού για δικαιούχους;
Όχι, το 1474 δεν θα μπορεί πλέον να διευθετεί ραντεβού. Θα έχει όμως τη δυνατότητα ακύρωσης ενός ραντεβού που θα έχει προηγουμένως διευθετηθεί από τον δικαιούχο ή εκπρόσωπό του.