Είτε το λάτρεψες, είτε το μίσησες -αμφότερα εξίσου πιθανά- είναι ακλόνητο γεγονός πως η «Τέλεια Ληστεία» (Money Heist / La casa de Papel) στο νομισματοκοπείο της Ισπανίας έγραψε ιστορία στη συνδρομητική τηλεόραση, κατακτώντας απανωτά ρεκόρ τηλεθέασης και πυροδοτώντας άνευ προηγουμένου φρενίτιδα παγκοσμίως.
Έχοντας δει και τις πέντε σεζόν, οφείλω να ομολογήσω πως, παρότι αρχικώς το La casa de Papel με ενθουσίασε και το είχα βρει αισιόδοξο που μια τέτοιου περιεχομένου σειρά γινόταν viral, στην πορεία και κάπου στο μέσο της τρίτης σεζόν άρχισα κι εγώ, όπως πολλοί φανς, να πλήττω και να ξενερώνω, αφού η γιγαντιαία εμπορική επιτυχία φαίνεται πως δυστυχώς επέδρασε καταλυτικά στο ευτέλισμα του περιεχομένου της. Είναι κοινός τόπος, άλλωστε, πως οι κύκλοι στη ζωή, είτε μεταφορικοί, είτε... κυριολεκτικοί όπως στην προκειμένη, καλό είναι να τελειώνουν εκεί όπου ενδείκνυται και να μην ξεχειλώνονται.
Σε αυτό το πλαίσιο, η σειρά Berlin, που επί της ουσίας είναι ένα spin-off εγχείρημα του La Casa de Papel από τους ίδιους δημιουργούς και η οποία ανέβηκε στην πλατφόρμα του Netflix πριν από λίγες μέρες, υπήρξε ευχάριστη έκπληξη. Κι αυτό επειδή από τη μία διατηρεί το εθιστικό και καθηλωτικό dna της αρχικής παραγωγής, προκαλώντας διάθεση για binge-watch, από την άλλη όμως κυλάει πιο ισορροπημένα και πιο ευχάριστα, με τις σκηνές γύρω από τη ληστεία, το κυνηγητό και το πιστολίδι να είναι τόσες - όσες και να μην κάνουν κοιλιά.
Αντιθέτως, πρωταγωνιστικό ρόλο στην πλοκή της νέας σειράς αποκτούν ο έρωτας και το ρομάντζο, με τις action σκην΄ές γύρω από τη ληστεία να περνούν σε δεύτερη μοίρα. Εκτός άλλωστε από αφάνταστα ραδιούργος, ο Berlin ως χαρακτήρας υπήρξε και στην αρχική παραγωγή ο πιο ερωτικός ληστής, ο οποίος έχει ανεπτυγμένη αίσθηση του (μαύρου) χιούμορ και που είναι ικανός να τινάξει τα πάντα στον αέρα για τον έρωτα.
Στη νέα σειρά, εκεί που έχει σκαρφιστεί το πιο πολύπλοκο, ευφυές και γκρανγκινιολικό έγκλημα, ένα πραγματικά τέλειο έγκλημα, με εναλλακτικά σενάρια γύρω από την παραμικρή λεπτομέρεια και με έτοιμες λύσεις στο καθετί, μεγάλο ή μικρό, που μπορεί να στραβώσει, τον βλέπεις την πιο άκυρη στιγμή να ερωτεύεται παθιασμένα και παράφορα το πιο ακατάλληλο άτομο, τη γυναίκα του αντιπάλου του, βάζοντας σε τρελό ρίσκο, για τα μάτια της αγαπημένης του, ολόκληρη την κολοσσιαία επιχείρηση που προετοίμαζε για χρόνια αλλά και την ίδια τη ζωή του. Όχι μόνο τη δική του ζωή αλλά και των συνεργών και συνεργατών του.
Αυτός όμως είναι ο Berlin! Το ταλέντο του Pedro Alonso δεν μπορεί να περάσει ασχολίαστο, καθώς μέσω της ακαταμάχητης γοητείας του και της αλέγκρο ιδιοσυγκρασίας του, ο Ισπανός ηθοποιός δίνει στον Berlin (ή στον Αντρές, όπως λέγεται εκτός συμμορίας) αυτό το ξεχωριστό και ανεπιτήδευτο κάτι, που σε κάνει να τον μισείς και να τον λατρεύεις ταυτόχρονα.
Με συνολικά οκτώ επεισόδια, η νέα σειρά μας διακτινίζει χωροχρονικά στο παρελθόν και επικεντρώνεται στη ζωή του Berlin πριν σκοτωθεί -με τον πιο θεαματικό τρόπο φυσικά- στη μεγάλη ληστεία της Μαδρίτης. Μεταφερόμαστε, δηλαδή, στις ένδοξες, όπως τις περιγράφουν οι σεναριογράφοι, μέρες του Berlin, όπου ηγέτης της συμμορίας δεν είναι ο αδελφός του, Professor αλλά ο ίδιος και όπου θέατρο των εξελίξεων δεν είναι η ισπανική αλλά η γαλλική πρωτεύουσα. Φιλόδοξος στόχος της δαιμόνιας επιχείρησης που διευθύνει ο Berlin είναι να κλαπούν κοσμήματα αξίας 44 εκατομμυρίων ευρώ από ένα οίκο δημοπρασιών στο κεντρικό Παρίσι. Τα κοσμήματα προέρχονται από τις πλουσιότερες και βασιλικότερες οικογένειες της Ευρώπης και σκοπός είναι να δημοπρατηθούν, όλα μαζί, σε ένα απόγευμα. Θα γίνει αυτό εφικτό; Μάλλον όχι, καθώς το υποχθόνιο και πανέξυπνο σχέδιο της συμμορίας κατορθώνει να αιφνιδιάσει χωρίς προηγούμενο τις Αρχές.
Υπό την εποπτεία και τις γενικές οδηγίες του Berlin βρίσκεται ο ιδιοφυής και ευαίσθητος καθηγητής πανεπιστημίου Damian, κολλητός φίλους του απ’ τα παλιά, η 36χρονη Keila που είναι μάνα στους υπολογιστές και στο χάκινγκ, ο νεαρός ατρόμητος αλητάκος Bruce, που κάνει την Κέιλα να παραμιλά με τους κοιλιακούς του και την εξωτερική του εμφάνιση και η εκρηκτική Cameron, που δεν θα αργήσει να συνδεθεί ερωτικά με το δεξί χέρι του αφεντικού, Roi.
Οι ερωτικές και σεξουαλικές σκηνές στη σειρά μάλλον υπερισχύουν των υπολοίπων. Κορυφαίο ειδύλλιο είναι βεβαίως ο παθιασμένος έρωτας που αναπτύσσεται μεταξύ του Αντρές και της εντυπωσιακής Καμίλ, που είναι η γυναίκα του ιδιοκτήτη του οίκου της δημοπρασίας και της οποίας το διαμέρισμα παρακολουθείται καθημερινά από τα παράθυρα του απέναντι ξενοδοχείου, όπου η συμμορία έχει στήσει το αρχηγείο της. Εκεί είναι που ο Μπερλίν θα τη δει πρώτη φορά και θα παραδοθεί αμαχητί στη γοητεία της. Ειδύλλιο θα αναπτυχθεί και ανάμεσα στον γοητευτικό Ρόι και την ερωτικά πληγωμένη Κάμερον καθώς και ανάμεσα στον μυώδη Μπρους και την παρθένα στα 36 της Κέιλα.
Συμπερασματικά και παρά τα αρκετά αρνητικά σχόλια που έχουν κυκλοφορήσει, πιστεύω ότι η σειρά αξίζει θεάσης, καθότι συνδυάζει με θαυμαστή μαεστρία την αδρεναλίνη και αχαλίνωτη φαντασία που με ευτράπελο τρόπο απολαύσαμε και στο Money Heist γύρω από τη διεξαγωγή του τελειότερου εγκλήματος μαζί με την ανάδειξη του έρωτα και της συντροφικής αγάπης ως ύψιστων αγαθών, για χάρη των οποίων η ανθρώπινη ύπαρξη αποκτά τελικά νόημα και σκοπό.
Επική σκηνή στη σειρά η στιγμή όπου ο Berlin με τον Damian τραγουδούν από κοινού στο λόμπι του ξενοδοχείου το εμβληματικό Felicita.