ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: lace καλσόν, μίνι μαυρο φόρεμα και ankle boots
 

Μαρίνα Λάρνακας: Με κυπριακή ταυτότητα και παραδοσιακό χαρακτήρα

Το φιλόδοξο έργο δισεκατομμυρίων που αναμένεται να μεταμορφώσει ολιστικά την πόλη της Λάρνακας. Με εκτιμώμενη αξία γύρω στα €1,2 δισεκατομμύρια, χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει.

Το φιλόδοξο έργο δισεκατομμυρίων που αναμένεται να μεταμορφώσει ολιστικά την πόλη της Λάρνακας. Με εκτιμώμενη αξία γύρω στα €1,2 δισεκατομμύρια, το γιγαντιαίο πρότζεκτ που συμπεριλαμβάνει την από κοινού ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας και αναμένεται να αλλάξει οριστικά τη σημερινή εικόνα και φυσιογνωμία της παραθαλάσσιας πόλης.

Σύμφωνα με την κοινοπραξία Kition Ocean Holdings Ltd, που έχει αναλάβει επίσημα τη διαχείριση του έργου, το έργο θα κινηθεί πολύ διαφορετικά από παρόμοια πρότζεκτ, αφού σκοπός σύμφωνα με τους ιθύνοντες είναι να δημιουργηθούν υποδομές που θα προβάλουν τον τοπικό και παραδοσιακό χαρακτήρα της πόλης.

Σε αντίθεση λοιπόν με άλλα έργα τέτοιου βεληνεκούς που ως επί το πλείστον φιλοξενούν πολυεθνικές και ξένες εταιρείες, η μαρίνα της Λάρνακας φιλοδοξεί να προσελκύσει τοπικού χαρακτήρα επιχειρήσεις που θα προβάλλουν στοιχεία όπως τα ουζερί, οι κυπριακές ταβέρνες και παραδοσιακά υφάσματα της επαρχίας όπως τα περίφημα… λευκαρίτικα! Αυτό δήλωσε τουλάχιστον ο ίδιος ο CEO της Kition Ocean Holdings, Πάνος Αλεξάνδρου, στο περιθώριο πρόσφατης παρουσίασης του έργου που είχε γίνει στη Δημοτική Πινακοθήκη της Λάρνακας.

Το πρότζεκτ που αναμένεται να μεταμορφώσει άπαξ διά παντός την πόλη που διαχρονικά θεωρούνταν ως το πιο παραμελημένο αστικό κέντρο της Κύπρου πρόκειται να ολοκληρωθεί σε τέσσερις φάσεις που έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν σε βάθος δωδεκαετίας.

Ολιστική ανάπτυξη της πόλης
Όπως φαίνεται από τρισδιάστατες εικόνες τύπου renders που έχουν ήδη κυκλοφορήσει, η ευρύτερη περιοχή της σημερινής μαρίνας αναμένεται να αλλάξει εντελώς στην όψη με ξενοδοχεία, πισίνες και τρεις πύργους, ενώ η ταυτόχρονη ανάπτυξη του επιβατικού και εμπορικού λιμένα της πόλης πρόκειται να προσελκύσει και περισσότερα κρουαζιερόπλοια.

Σκοπός, σύμφωνα με τους εμπνευστές του μεγαλεπήβολου πρότζεκτ, είναι να δημιουργηθεί μια ολιστική ανάπτυξη, η οποία θα βοηθήσει στην ανάπτυξη ολόκληρης της Λάρνακας. Να δημιουργηθούν δηλαδή νέα γραφεία, τα οποία θα προσελκύσουν εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους θα εργοδοτήσουν προσωπικό, το οποίο ικανοποιώντας τις καθημερινές του ανάγκες θα ωθήσει την πραγματική και ευρύτερη οικονομία της πόλης και της επαρχίας της Λάρνακας.

Η επιλογή της Λάρνακας για το «με διαφορά μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στην Κύπρο», σύμφωνα με τον κ. Αλεξάνδρου, έγινε λόγω της τοποθεσίας της πόλης, του αεροδρομίου της, του λιμανιού της και του γεγονότος ότι είναι μια πόλη η οποία έχει παραμεληθεί όσον αφορά έργα ζωτικής σημασίας.

Τρία πανεπιστήμια μεταξύ μαρίνας και λιμανιού
Πολύ σημαντικό κομμάτι του project που δεν έχει γίνει ευρέως γνωστό είναι το εκπαιδευτικό και ειδικότερα η ανάπτυξη τριών πανεπιστημίων, μεταξύ της μαρίνας και του λιμανιού. Πρόκειται για ξενοδοχειακή σχολή, η οποία κατά το πιθανότερο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με ελβετική πανεπιστημιακή σχολή, για ιατρική σχολή που θα λειτουργεί παράλληλα με νοσοκομειακή μονάδα -κατά το πιθανότερο σε συνεργασία με νοσοκομεία του Ισραήλ- καθώς και μία ακόμη πανεπιστημιακή σχολή για θέματα περιβάλλοντος και ενέργειας.

Η υπό ανάπλαση νέα περιοχή θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο αστικό ιστό της πόλης και τις αντίστοιχες υπηρεσίες και περιλαμβάνει ακόμα και την ιστορική διατηρητέα αποβάθρα, η οποία θα συντηρηθεί και θα προστατεύεται κατά τη διάρκεια των εργασιών, και θα παραμείνει ανοιχτή για το κοινό.

Βάσει του τρόπου σχεδιασμού της μαρίνας Λάρνακας, η κοινοπραξία αναμένει ότι το έργο θα έχει μεγάλη επιτυχία, καθώς, παρά το γεγονός ότι η λειτουργία μιας μαρίνας δεν είναι τόσο κερδοφόρα, η συγκεκριμένη μαρίνα θα λειτουργήσει με καινούργια πρότυπα και θα βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού με σκάφη αναψυχής (yachting). «Θεωρούμε ότι και με τις υπόλοιπες μαρίνες που θα υπάρχουν τα επόμενα χρόνια στην Κύπρο, η χώρα θα μετατραπεί σε ένα τουριστικό προορισμό για yachting στην Ανατολική Μεσόγειο», σημείωσε o ίδιος ο CEO της Kition Ocean Holdings.

Καμία σχέση με Αγία Νάπα
«Μιλούμε για ένα έργο σαφώς κατά πολύ μεγαλύτερο από το έργο της μαρίνας στην Αγία Νάπα, το οποίο θεωρήθηκε ήδη ένα πολύ μεγάλο έργο για τον τόπο», είπε σε δικές του πρόσφατες δηλώσεις ο δήμαρχος Λάρνακας, Ανδρέας Βύρας, για να καταδείξει το μέγεθος της επένδυσης.
Εάν επαληθευτεί η μελέτη του υπουργείου Οικονομικών για το έργο, τότε από την επένδυση στο λιμάνι Λάρνακας θα έχει αύξηση το ΑΕΠ της Κύπρου γύρω στα €120 εκατ. τον χρόνο, ανέφερε ο δήμαρχος.
«Σε συνδυασμό με την ορατή πλέον προοπτική μετακίνησης των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων και απελευθέρωσης και ανάπτυξης αυτού του τμήματος του παραλιακού μετώπου, γίνεται αντιληπτό για ποιες προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης μιλούμε ότι διανοίγονται τα επόμενα χρόνια για την πόλη της Λάρνακας», σημείωσε ακόμη ο δήμαρχος της πόλης. 

Το Master Plan
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η υλοποίηση του Master Plan, αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε τέσσερις φάσεις. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, η διαταραχή των υφιστάμενων λειτουργιών του λιμανιού και της μαρίνας θα περιοριστεί στο ελάχιστο μέσα από μια σειρά μέτρων τα οποία αφορούν στον περιβαλλοντικά ορθολογικό σχεδιασμό, καθώς και σε βέλτιστες τεχνικές κατασκευής. Στην περιοχή της μαρίνας θα αποξηλωθούν οι δύο υφιστάμενοι κυματοθραύστες και θα κατασκευαστούν δύο νέοι κυματοθραύστες οι οποίοι θα διευρύνουν τη λιμενολεκάνη δημιουργώντας συνολικά 600 θέσεις ελλιμενισμού. Στον προσήνεμο κυματοθραύστη κατασκευάζεται πλωτός προβλήτας στην εσωτερική πλευρά προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως διάδρομος κίνησης για τους πεζούς. Παρέχονται επίσης 300 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων. Στην περιοχή του λιμανιού, η πρόσβαση στην περιοχή της κρουαζιέρας θα γίνεται είτε μέσω του χώρου στάθμευσης οχημάτων, είτε μέσω του χώρου στάθμευσης και αναμονής λεωφορείων και ταξί που θα συνδέονται απευθείας με τον κεντρικό δρόμο της μαρίνας.

Και ιδιωτικό νησί στα σχέδια
Σύμφωνα τέλος με το master plan κατά την τελευταία φάση ανάπτυξης του έργου, προβλέπεται να δημιουργηθεί ακόμη και ιδιωτικό νησί, που θα φιλοξενεί μια αποκλειστική κατοικία, προσβάσιμη με σκάφος ή αυτοκίνητο μέσω μιας στηριζόμενης γέφυρας από την προσήνεμη πλευρά του κυματοθραύστη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση

X