Ριάνα Στυλιανού
Το 2020 ήταν αναμφίβολα ένα έτος που έφερε ριζικές αλλαγές στη ζωή όλων μας, βιώνοντας πρωτόγνωρα γεγονότα. Το 2021 δεν άρχισε και πολύ καλύτερα, αφού μετά από λίγο καιρό ξαναμπήκαμε σε καραντίνα. Τα παρατεταμένα lockdown και το καθεστώς τηλεργασίας επηρέασαν τον τρόπο ζωής μας στο έπακρο, συνεπώς και το καθημερινό μας ντύσιμο.
Μιλώντας από προσωπική εμπειρία, καθ΄ όλη τη διάρκεια της εργασίας μου από το σπίτι, που συνολικά μετρά πάνω από 6 μήνες τώρα, η πρακτικότητα του ντυσίματός μου έγινε νούμερο ένα προτεραιότητά μου, ενώ τα πιο όμορφα ρούχα της γκαρνταρόμπας μου και οι τάσεις που επικρατούσαν εκείνο το διάστημα, μπήκαν σε δεύτερη μοίρα. Το καθημερινό μου ντύσιμο συμπεριλάμβανε ένα απλό κολάν και ένα cozy sweatshirt, ενώ στις καλύτερες μέρες έμπαινα στον κόπο να φορέσω τα αθλητικά μου παπούτσια αντί τις παντόφλες μου. Είμαι σίγουρη πως μαζί μου μπορούν να ταυτιστούν πολλές γυναίκες, εφόσον η καραντίνα σήμανε τέλος της καθημερινής μετακίνησης από και προς το γραφείο, αλλά και την φυσική επαφή με τους συναδέλφους, κάνοντας πλέον το ντύσιμο να μετατρέπεται σε ότι πιο comfy και casual.
Αυτό όμως, δεν ισχύει για όλους. Με πληροφορίες από New York Times, πολλές γυναίκες κράτησαν το smart casual look , ακόμα και αν δεν τις έβλεπε κάνεις.
Ιταλία
Στην Ιταλία για παράδειγμα, πολλές γυναίκες που εργάστηκαν από το σπίτι, στράφηκαν στα πλεκτά. «Οι Ιταλίδες προτίμησαν το κασμίρ, παρά τα ρούχα γυμναστικής», δηλώνει ο πρόεδρος της ένωσης μικρών επιχειρήσεων, Φάμπιο Πετρέλα, ενώ κ'αποιες άλλες συνέχισαν να ντύνονται με τα ίδια ρούχα που επέλεγαν και για το γραφείο. Από την άλλη, η Φραντσέσκα Ζάνι, που σκηνοθέτησε ένα ντοκιμαντέρ για τις Ιταλίδες επί καραντίνας, σχολίασε μια περίπτωση μίας γυναίκας που φορούσε τακούνια κατά τη διάρκεια των συσκέψεων μέσω Zoom, παρότι κανείς δεν μπορούσε να τα δει. «Η επιλογή ρούχων εργασίας έστελνε μήνυμα στα μέλη της οικογένειας ότι η μητέρα μπορεί να είναι σπίτι αλλά εργάζεται», είπε ο Πετρέλα.
Γαλλιά
Περνώντας σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, τη Γαλλία, οι γυναίκες συνέχισαν να είναι της άποψης ότι η κομψότητα είναι σημαντική, ακόμα και εν καιρώ καραντίνας. «Οι κάτοικοι του Παρισίου ειδικά, νοιάζονται πολύ με την ενδυμασία τους στις συσκέψεις Zoom. Νιώθουν ότι εκπροσωπούν την κομψότητα», λέει η επικεφαλής αγορών του πολυκαταστήματος Au Printemps, Ναταλί Λικά. Επίσης, συγγραφέας και πρώην αρχισυντάκτρια του περιοδικού «Elle», Σοφί Φοντανέλ, είχε δηλώσει πρόσφατα στα ξένα media, ότι πλέον προτιμά να κυκλοφορεί ξυπόλυτη στο σπίτι, ωστόσο φροντίζει να φορά πάντα ένα ωραίο και άνετο φόρεμα.
Ρωσία
Όσον αφορά τώρα τη Ρωσία, η συρρίκνωση των εισοδημάτων της μεσαίας τάξης, έφερε σαν αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις ευρωπαϊκών ρούχων. « Η πανδημία μάς συμφιλίωσε με πολλούς συμπατριώτες σχεδιαστές μόδας» είπε η ειδικός σε ζητήματα μάρκετινγκ Νάστια Λεμπέντεβα, προσθέτοντας : «Οι Ρώσοι συνήθιζαν να κρύβουν τα ρωσικά ρούχα.»
Ιαπωνία
Σε άλλη ήπειρο ωστόσο τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Από το πρώτο κιόλας lockdown, τα περιοδικά μόδας στην Ιαπωνία δημιούργησαν στήλες για συμβουλές μόδας, με θέμα τις κομψές εμφανίσεις μέσω βίντεο. Αντί να δίνεται προτεραιότητα στην άνεση, οι «ειδικοί» επιμένουν στην εικόνα της τάξης και της επαγγελματικής νοοτροπίας.
Ινδία
Ακριβώς το αντίθετο αντίκτυπο όμως είχε η καραντίνα στις γυναίκες της Ινδίας, όπου αντικατέστησαν τα ταγέρ με τις φόρμες γυμναστικής και τα παπούτσια με τις άνετες σαγιονάρες. Στην χώρα τους οι πωλήσεις ρούχων υποχώρησαν κατά 30%.