
Ριάνα Στυλιανού
Σε μια καμπάνια για την Jil Sander, ένα μοντέλο σηκώνει το πρόσωπό της προς ένα μεγάλο, πέτρινο κεφάλι, δημιουργώντας μια μυστηριώδη και οικεία στιγμή.
Σε μια άλλη καμπάνια για την Prada, βλέπουμε μια πολυάσχολη, μωσαϊκή σύνθεση ανθρώπων από ψηλά, φορώντας ρούχα σε ουδέτερα χρώματα.
Σε μια τρίτη εικόνα, εμφανίζεται το πορτρέτο ενός μοντέλου για την Hermes, με το κεφάλι του τυλιγμένο σε γραβάτες, λωρίδες υφασμάτων και λουριά.
Όμως, τίποτα από όλα αυτά δεν είναι πραγματικό: ούτε τα μοντέλα, ούτε τα ρούχα, ούτε οι καμπάνιες. Κανένα από τα fashion houses δεν συμμετείχε στην δημιουργία αυτών των εικόνων, οι οποίες είναι το έργο της Sybille de Saint Louvent. Η δημιουργός των εν λόγω digital artworks περιγράφει τον εαυτό της ως ανεξάρτητη δημιουργική διευθύντρια και δημιουργεί ψεύτικες καμπάνιες μόδας — κάποιες με στατική εικόνα, άλλες περιλαμβάνουν βίντεο — χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Οι καμπάνιες με Τεχνητή Νοημοσύνη της Sybille de Saint Louvent έχουν τραβήξει την προσοχή τόσο των χρηστών στα social media όσο και των οίκων μόδας που εμφανίζονται στα έργα της. Μάλιστα, η ίδια ισχυρίστηκε ότι η Gucci της έδωσε «ελευθερία δράσης για να δημιουργήσει μια σειρά εικόνων εξερευνώντας το θέμα της δυαδικότητας» στην επίδειξή της.
Από τη στιγμή που η Τεχνητή Νοημοσύνη έγινε mainstream, πολλές επωνυμίες εξετάζουν τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν τα πάντα, από ψηφιακά μοντέλα μέχρι περιεχόμενο για τα κοινωνικά μέσα και καμπάνιες μάρκετινγκ. Οι καμπάνιες της de Saint Louvent προσφέρουν μια πρώτη γεύση του τι θα μπορούσε να μοιάζει το μέλλον του μάρκετινγκ με την Τεχνητή Νοημοσύνη στη βιομηχανία της μόδας.
Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην δημιουργία διαφημιστικών καμπανιών και την παραγωγή περιεχομένου έχει αναδείξει νέες δυνατότητες για τη μόδας και τη διαφήμιση, ωστόσο φέρνει και νέες προκλήσεις, κυρίως για τους επαγγελματίες του κλάδου. Ιδιαίτερα, πολλές θέσεις εργασίας που παραδοσιακά ανέλαβαν άνθρωποι — όπως τα μοντέλα, οι γραφίστες, οι φωτογράφοι και οι δημιουργικοί διευθυντές — βρίσκονται σε κίνδυνο, καθώς η AI μπορεί να δημιουργήσει πολύπλοκες, ρεαλιστικές εικόνες και βίντεο με ελάχιστη ή καθόλου ανθρώπινη παρέμβαση.
Αυτή η «απειλή» για τις παραδοσιακές θέσεις εργασίας έχει ήδη προκαλέσει ανησυχία σε πολλούς επαγγελματίες της μόδας και της δημιουργίας περιεχομένου. Η πρόκληση για τους επαγγελματίες είναι να ανακαλύψουν τρόπους συνεργασίας με την AI, προκειμένου να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους και όχι να αντικατασταθούν από αυτήν.