ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: lace καλσόν, μίνι μαυρο φόρεμα και ankle boots
 

Το rebranding της Jaguar και τα ειρωνικά σχόλια

Η απάντηση της Βρετανικής εταιρείας για την μεγάλη αλλαγή.

Μαρία Καραμάνου

Η Jaguar, μια αυτοκινητοβιομηχανία με 102 χρόνια ιστορίας, εισέρχεται σε μια νέα εποχή, με μια απόφαση που υπόσχεται να αναδιαρθρώσει πλήρως την εικόνα και τη στρατηγική της. Από τον Δεκέμβριο, η εταιρεία κάνει την τολμηρή κίνηση να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό της ως αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα, με την υπόσχεση ότι η επόμενη δεκαετία θα είναι καθοριστική για την πορεία της.

Ωστόσο, το ταξίδι της Jaguar προς την ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο μια τεχνολογική και επιχειρηματική πρόκληση. Το πρόσφατο teaser βίντεο της εταιρείας, διάρκειας 30 δευτερολέπτων, έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, επιβεβαιώνοντας ότι η Jaguar είναι έτοιμη να ταράξει τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και να προκαλέσει συζητήσεις που διαμορφώνουν την αντίληψη του κοινού για το brand.

Το teaser βίντεο της Jaguar δεν παρουσιάζει κανένα αυτοκίνητο. Αντίθετα, εστιάζει σε μοντέλα με εκκεντρικά ρούχα και το νέο λογότυπο «JaGUar», παραλείποντας τα παραδοσιακά στοιχεία που συνήθως συνδέονται με τη βιομηχανία αυτοκινήτων, όπως τα γυαλιστερά οχήματα και οι κομψοί άνδρες. Αυτό το βήμα, αναμφίβολα, προκάλεσε διχασμένες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάποιοι χρήστες εξέφρασαν την απορία τους, ενώ άλλοι δεν δίστασαν να ασκήσουν κριτική, αναφέροντας ότι το teaser μοιάζει περισσότερο με διαφήμιση για μόδα παρά για αυτοκίνητα.

Ο Elon Musk, μέσω ενός σαρκαστικού σχολίου, αναρωτήθηκε: «Πουλάτε αυτοκίνητα;», ενώ άλλοι αναρωτήθηκαν αν αυτή η στρατηγική κινδυνεύει να απομακρύνει τους παραδοσιακούς πελάτες της Jaguar. Από την άλλη, κάποιοι υποστήριξαν ότι η Jaguar δείχνει τόλμη και όραμα για το μέλλον της. Η απάντηση της εταιρείας στην κριτική ήταν άμεση και σαφής: «To live is to evolve», υπογραμμίζοντας την επιθυμία της να προκαλέσει μια συζήτηση για την αλλαγή και τον εκσυγχρονισμό του brand.

Το επόμενο βήμα για τη Jaguar είναι η πλήρης στροφή στην ηλεκτροκίνηση, με την αποκάλυψη του νέου σχεδιαστικού της οράματος τον επόμενο μήνα στο Μαϊάμι. Η εταιρεία δεν επιδιώκει μόνο να αποκαλύψει τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της, αλλά να μεταμορφώσει την ίδια την εικόνα της, απαλλαγμένη από την παραδοσιακή εικόνα των πολυτελών και ακριβών αυτοκινήτων που την χαρακτήριζε στο παρελθόν.

Ο Keith Wells, ειδικός στο branding, θεωρεί ότι η Jaguar κάνει μια «γενναία» κίνηση, αν και τονίζει ότι χρειάζεται χρόνος για να εκτιμηθεί η επιτυχία της. Η Erin Baker από το AutoTrader συμφωνεί, προσθέτοντας ότι η Jaguar προσπαθεί να ξεφύγει από την εικόνα της «γηραιάς» μάρκας που απευθύνεται κυρίως σε ηλικιωμένα κοινά, και να προσελκύσει νέους πελάτες με μια πιο φρέσκια και σύγχρονη εικόνα.

Η στρατηγική της Jaguar θυμίζει τις διαφημιστικές καμπάνιες που άλλαξαν τον κόσμο του marketing, όπως το «Think Different» της Apple. Όπως και η Apple, η Jaguar επιχειρεί να δημιουργήσει μια ανατρεπτική και συναισθηματική σύνδεση με το κοινό, παρά να επικεντρωθεί σε παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης.

Η Jaguar βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο στοίχημα. Η στροφή της προς την ηλεκτροκίνηση, σε συνδυασμό με την ανανέωση της ταυτότητάς της, ενέχει υψηλό ρίσκο, δεδομένου ότι η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζει ήδη έντονο ανταγωνισμό και κάποιες προκλήσεις. 

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρώην οδηγός της Formula 1, Martin Brundle: «Όλοι μιλούν για την Jaguar, ακόμα και όταν δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα».

«Το επαναλανσάρισμα της μάρκας Jaguar είναι μια τολμηρή και ευφάνταστη επανεφεύρεση και όπως ήταν αναμενόμενο έχει προσελκύσει την προσοχή και τη συζήτηση. Ως υπερήφανοι θεματοφύλακες σε ένα τόσο αξιοσημείωτο σημείο της ιστορίας της Jaguar, διατηρήσαμε εμβληματικά σύμβολα, ενώ παράλληλα κάναμε ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός. Η αποκάλυψη της μάρκας είναι μόνο το πρώτο βήμα σε αυτή τη συναρπαστική νέα εποχή και ανυπομονούμε να μοιραστούμε περισσότερα για τη μεταμόρφωση της Jaguar τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η βρετανική εταιρεία.

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X