![](assets/modules/wnp/articles/202502/123360/images/b_must_1220x540.jpg)
Μαρία Σάββα
Οι τάσεις συχνά έρχονται και φεύγουν προτού καν συνειδητοποιήσουμε ότι έχουν γίνει ακριβώς «viral». Και με τα social media να είναι μέσα στην καθημερινότητά μας, αυτός ο κύκλος αλλαγής φαίνεται να επιταχύνεται όλο και περισσότερο.
Κάποιες φορές, μία και μόνο απόχρωση μπορεί να κυριαρχήσει παντού, όπως συνέβη με το μπορντό στη μόδα αυτό το φθινόπωρο. Παρόμοια, η αυξανόμενη δημοτικότητα των παπουτσιών Samba της Adidas, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Κύπρο, αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα των τάσεων της πρόσφατης περιόδου.
Ενώ οι τάσεις που σχετίζονται με τη γρήγορη μόδα συνήθως διαρκούν μία σεζόν ή μερικούς μήνες, μια ιδιαίτερη τάση που φαίνεται να ξεπερνά πολλές άλλες είναι αυτή που αφορά στο φαγητό. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, στη σοκολάτα.
@mariavehera257 @fixdessertchocolatier WOW, JUST WOW!!! Can’t explain how good these are! When a chocolate, a dessert and a piece of art meet this is what you get! "Can't Get Knafeh of it," "Mind Your Own Busicoff," and "Crazy Over Caramel." Order on Instagram Chatfood or Deliveroo and let me know what’s your FIX? Instagram : fixdessertchocolatier #asmr #foodsounds #dubai #dubaidessert оригинальный звук - mariavehera257
Η «έκρηξη» δημοσιότητας της Dubai Chocolate
Γεμάτες με ασυνήθιστες γεμίσεις, όπως φύλλο, κρέμα βανίλιας ή τσάι και μπισκότα, αυτές οι μπάρες σοκολάτας προέρχονται από το Fix Dessert Chocolatier.
«Αφιερώνουμε πολύ χρόνο και προσπάθεια και βάζουμε πολλή αγάπη στις σοκολάτες μας», λέει η Sarah Hamouda, ιδρύτρια του Fix. Δεν είναι απλώς μια σοκολάτα, λέει: «Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια εμπειρία».
Η 38χρονη, η οποία εδρεύει στο Ντουμπάι εδώ και εννέα χρόνια, λάνσαρε τη μάρκα το 2021 ως μία μικρή δεύτερη δουλειά. Εμπνευσμένη από τις επιθυμίες που είχε κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης της, η Βρετανίδα Αιγύπτια επιχειρηματίας ξεκίνησε να δημιουργήσει κάτι περισσότερο από την «τυπική» σοκολάτα.
Το φαινόμενο της «Σοκολάτας Ντουμπάι» τράβηξε μαζικά την προσοχή τους τελευταίους μήνες, σε σημείο που πολλές αναγνωρισμένες μάρκες άρχισαν να δημιουργούν τις δικές τους εκδοχές αυτού του προϊόντος.
Ίσως να έχετε διαβάσει για τη γυναίκα επιχειρηματία που πιστώνεται τη δημιουργία της αυθεντικής σοκολάτας Ντουμπάι. Δεν θα εστιάσω σε αυτή την ιστορία, αλλά περισσότερο στη δύναμη των social media, ειδικά όταν πρόκειται για την προώθηση τροφίμων και ταξιδιωτικού περιεχομένου.
Η επίδραση των social media και των food influencers
Κάποιοι από τους δημοφιλέστερους food influencers, που δραστηριοποιούνται σε πλατφόρμες όπως Instagram και TikTok, διαθέτουν εκατομμύρια ακόλουθους. Μέσα από σύντομα βίντεο, αναδεικνύουν εντυπωσιακές τεχνικές μαγειρικής και δελεαστικούς συνδυασμούς, όπως φράουλες με λιωμένη σοκολάτα και Dubai Chocolate filling, κρουασάν με το δημοφιλές filling και Dubai Chocolate ντόνατς.
@bywondersbakery Dubai's viral kunafa chocolate bar but croissant version
original sound - Wonders Bakery
Διάσημοι σεφ όπως Jamie Oliver και Gordon Ramsay είχαν, στις αρχές Νοεμβρίου, πάνω από 10 και 18 εκατομμύρια ακόλουθους αντίστοιχα στο Instagram. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πλέον δεκάδες άλλοι δημιουργοί μαγειρικού περιεχομένου που εστιάζουν σε περιφερειακές γαστρονομικές τάσεις, όπως η Σοκολάτα Ντουμπάι, δείχνοντάς μας μέσα από τρίλεπτα βιντεάκια πως να φτιάξουμε την σοκολάτα αλλά και διάφορα άλλα γλυκά με το viral Dubai Filling.
Με την αύξηση των δημοσιεύσεων σε σχετικά hashtags, οι τάσεις δημιουργούνται και εξαπλώνονται. Το hashtag #dubaichocolate είχε πάνω από 187 χιλιάδες δημοσιεύσεις την τελευταία φορά που το ελέγξαμε στο Instagram. Η μανία είναι πραγματικά αδιαμφισβήτητη.
@delicatekitchen The viral Dubai chocolate strawberry dessert Follow my Instagram for more: delicatekiitchen #dubaichocolate #dubaichocolates #strawberrydubaichocholate #dubaistrawberrycup #strawberrychocolate #chocolatestrawberries #dessert #foodie #recipe #yummyfood original sound - delicatekitchen
Όταν οι μεγάλες σοκολατοποιίες μπαίνουν στο παιχνίδι
Αυτό που μας εξέπληξε περισσότερο είναι πως ακόμα και κορυφαίες σοκολατοποιίες με παράδοση δεκαετιών έχουν υιοθετήσει αυτή την τάση. Για παράδειγμα η Lindt. Ίσως να θυμάστε το εντυπωσιακό «Μουσείο της Σοκολάτας», αλλά τι θα λέγατε αν σας λέγαμε ότι ακόμη και η Lindt δοκίμασε να δημιουργήσει σοκολάτα εμπνευσμένη από τη Σοκολάτα Ντουμπάι; Η εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα σε βίντεο στα social media μια μπάρα σοκολάτας με φιστίκι, την οποία ονόμασε "creamy pistachio goodness". Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο λάνσαρε μια νέα σοκολάτα «Excellence Pistachio», αποδεικνύοντας ότι αυτή η τάση δεν είναι απλώς μια παροδική μόδα.
Photo by @Lindt on Instagram
Θα διαρκέσει αυτή η τάση;
Έχοντας δοκιμάσει προσωπικά αυτή τη σοκολάτα, μπορώ να πω ότι ο συνδυασμός κανταΐφι, σοκολάτας και τραγανού φιστικιού είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος. Το ερώτημα όμως είναι: πόσο καιρό θα παραμείνει δημοφιλής αυτή η τάση;
Προς το παρόν, θα έλεγα πως αυτή η κρεμώδης, «πράσινη» τάση έχει αρκετές πιθανότητες να μείνει μαζί μας για αρκετό καιρό ακόμα, καθώς πλέον δεν είναι μία απλή σοκολάτα αλλά μια staple γεύση που τη βλέπουμε σε διάφορα γλυκά, παγωτά, αλλά και ροφήματα.
Εν κατακλείδι, να αναφέρουμε πως με αυτή τη νέα γεύση στην «παλέτα» μας σίγουρα περιμένουμε και άλλες εξίσου εντυπωσιακές «εφευρέσεις» από την εταιρεία Forrey & Galland, καθώς έχουν ξεκινήσει ήδη να παράγουν νέες γεύσεις ως filling σε σοκολάτες.
Photo by @andhikagustiani on Instagram