ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

Το πρώτο σουπερμάρκετ του κόσμου άλλαξε τα πάντα

Πως άλλαξε ο τρόπος που ψωνίζουμε.

Μαρία Καραμάνου

Στις 6 Σεπτεμβρίου 1916, άνοιξε στο Μέμφις του Τενεσί το πρώτο πραγματικό σούπερ μάρκετ του κόσμου, γνωστό ως "Piggly Wiggly."

Σήμερα, το να περπατάμε ανάμεσα στα ράφια ενός σούπερ μάρκετ, γεμίζοντας το καλάθι μας με διάφορα προϊόντα, μπορεί να φαίνεται δεδομένο, αλλά πριν από έναν αιώνα, αυτή η ιδέα ήταν τόσο επαναστατική που επηρέασε όχι μόνο τον χώρο του λιανεμπορίου, αλλά και τον κόσμο του μάρκετινγκ και της διαφήμισης.

Photo By VistaCreate

Εκείνη την εποχή, τα καταστήματα λειτουργούσαν εντελώς διαφορετικά από ό,τι γνωρίζουμε σήμερα. Ο πελάτης έκανε την είσοδό του και παρέδιδε μια λίστα με τα προϊόντα που ήθελε να αγοράσει σε έναν υπάλληλο. Τα περισσότερα προϊόντα πωλούνταν σε χύμα κατάσταση, συχνά από μεγάλα βαρέλια και οι επιλογές ήταν περιορισμένες. Κάθε κατάστημα είχε ένα είδος αλεύρι, όπως και ένα είδος σοκολάτας. Ο υπάλληλος πίσω από τον πάγκο γέμιζε μια σακούλα με τα προϊόντα από την λίστα και την παρέδιδε στον πελάτη.

Photo By VistaCreate

Ωστόσο, στα εγκαίνια του πρώτου σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Piggly Wiggly, διοργανώθηκε μια εκδήλωση γιορτής. Μια μπάντα υποδέχθηκε τους πελάτες και ο ιδιοκτήτης Clarence Saunders προσωπικά καλωσόρισε και χαιρέτησε τους πελάτες, ακόμη και χάρισε λουλούδια και μπαλόνια στα παιδιά.

Photo By VistaCreate

Για πρώτη φορά, η επιχείρηση έδωσε στους πελάτες ένα καλάθι και τους κάλεσε να περιηγηθούν ελεύθερα στους διαδρόμους του καταστήματος, ώστε να το γεμίσουν με ό,τι τους ενδιέφερε. Αυτό ήταν το πρώτο self-service σούπερ μάρκετ.

Photo By @merchmotel On Instagram

Φυσικά, αυτό το μοντέλο ανατροπής άλλαξε εντελώς τον τρόπο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ. Δεν χρειαζόταν πλέον ένας μεγάλος αριθμός υπαλλήλων για την εξυπηρέτηση των πελατών, με αποτέλεσμα το κόστος λειτουργίας να μειωθεί σημαντικά. Αυτό επίσης επηρέασε την τελική τιμή των προϊόντων, προσφέροντας πιο προσιτές επιλογές στους καταναλωτές.

Photo By VistaCreate

Ωστόσο, η επανάσταση που είχε φέρει ο Clarence Saunders στον χώρο του λιανεμπορίου ήταν ακόμα πιο επαναστατική. Μέχρι τότε, οι εταιρείες τροφίμων δεν είχαν την ανάγκη να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στη συσκευασία και το branding των προϊόντων τους, διότι συχνά ο τελικός καταναλωτής δεν είχε τη δυνατότητα να τα δει.

Photo By @merchmotel On Instagram

Τώρα, όμως, για πρώτη φορά, ο πελάτης είχε το δικαίωμα να επιλέξει και επομένως οι εταιρείες αναγκάστηκαν να αναπτύξουν προσεκτικά τη συσκευασία και το branding των προϊόντων τους, προκειμένου να τραβήξουν την προσοχή του καταναλωτή όταν βρισκόταν μπροστά από τα ράφια γεμάτα συσκευασίες.

Photo By @merchmotel On Instagram

Ο Clarence Saunders εισήγαγε αρκετές καινοτομίες, μεταξύ των οποίων το προσωπικό που φορούσε ειδικές στολές και το μοντέλο του franchise. Παρόλα αυτά, άλλες προσπάθειές του, όπως το αυτόματο σούπερ μάρκετ Keedoozle, όπου τα προϊόντα παρουσιάζονταν στον πελάτη πάνω σε έναν κυλιόμενο διάδρομο, δεν σημείωσαν την ίδια επιτυχία.

Photo By @merchmotel On Instagram

Μέχρι το 1921, είχαν ανοίξει 200 καταστήματα Piggly Wiggly σε 40 πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών. Παρόλα αυτά, μέχρι τη δεκαετία του 1950, το σούπερ μάρκετ όπως το ξέρουμε σήμερα παρέμενε ένα αποκλειστικά αμερικανικό φαινόμενο.

Photo By @merchmotel On Instagram

Η Βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ από τα σούπερ μάρκετ στις Ηνωμένες Πολιτείες που κατά τη διάρκεια μιας επίσημης επίσκεψής της στη χώρα, επισκέφθηκε μαζί με τον σύζυγό της, πρίγκιπα Φίλιππο, ένα από αυτά στο Μέριλαντ. Κατά την επίσκεψή της, ενθουσιάστηκε από τη διαθεσιμότητα θέσεων για μωρά στα καρότσια και εξέφρασε τη χαρά της για το γεγονός ότι οι γονείς μπορούσαν να φέρουν τα παιδιά τους μαζί τους στο κατάστημα.

Photo By @merchmotel On Instagram

Πράγματι, η είσοδος των παιδιών στα σούπερ μάρκετ είχε μια σημαντική επίδραση στον χώρο του marketing. Οι σχεδιαστές των καταστημάτων άρχισαν να τοποθετούν τρόφιμα σε ύψος που να είναι ορατά για τα παιδιά, προκειμένου να επηρεάζουν τις αγορές που κάνουν οι γονείς τους. Επιπλέον, άλλες τακτικές όπως οι τοποθετημένες σοκολάτες και σνακ κοντά στα ταμεία ήταν προκειμένου να προκαλέσουν αμέσως παρορμητικές αγορές και είναι συνηθισμένες μέχρι και σήμερα.

Photo By @merchmotel On Instagram

Όσον αφορά το παράξενο όνομα "Piggly Wiggly," ο Clarence Saunders δήλωσε κάποτε, «Ώστε ο κόσμος να ρωτά». Πιθανώς επέλεξε αυτό το ασυνήθιστο όνομα για να προκαλέσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια του κοινού, γεγονός που οδήγησε σε περισσότερες συζητήσεις και δημοσιότητα για το κατάστημά του.

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση

X