Πιθανότατα έχετε ήδη ακούσει για το FOMO (fear of missing out), τον φόβο της απώλειας. Αλλά μια άλλη τάση φαίνεται να αντικαθιστά τον συγκεκριμένο ορισμό στα μάτια των χρηστών του Διαδικτύου, γνωστή ως ROMO (relief of missing out), ή αλλιώς η ανακούφιση της απώλειας.
Η ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων και του διαδικτυακού κόσμου προκάλεσε ένα πολύ γνωστό φαινόμενο: το FOMO, το οποίο είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στους νέους. Το φαινόμενο αυτό προκαλείται συχνά από την υπερβολική χρήση του διαδικτύου, πάντα με στόχο να μη χαθεί η παραμικρή πληροφορία.
Όμως, στο πλαίσιο ενός πολιτικού, υγειονομικού και οικονομικού πλαισίου που προκαλεί ολοένα και περισσότερο άγχος, όλο και περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου απομακρύνονται από τις ειδήσεις. Αντίθετα, θα αποφεύγουν οικειοθελώς τα ΜΜΕ, καθώς και κάθε ψηφιακή τεχνολογία που θα μπορούσε να τους δώσει νέα. Τόσο πολύ που κάποιοι νιώθουν ανακούφιση που έχασαν ένα ή περισσότερα «γεγονότα» ειδήσεων. Αυτό έχει δει την έννοια του ROMO να εμφανίζεται στο διαδίκτυο, αναφερόμενη στην «ανακούφιση της απώλειας», δηλαδή στην ανακούφιση του να αγνοείς ένα γεγονός ή μια είδηση.
Επομένως, η ROMO αντιτίθεται στο FOMO, εκτός από το ότι αυτό το φαινόμενο επηρεάζει ειδικά τον κόσμο των ειδήσεων και λιγότερο τον κόσμο των τάσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο όρος FOMO χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Patrick McGinnis το 2004, ο οποίος ήταν τότε φοιτητής στο Harvard Business School στις ΗΠΑ. Αναφέρεται επίσης στον φόβο να χάσετε ένα πολυδιαφημισμένο γεγονός, όπως ένα πάρτι στο οποίο θα πάνε όλοι. Επομένως, ο όρος ισχύει και εκτός του ψηφιακού πεδίου.
Έχει μάλιστα και αντώνυμο. Αυτό ονομάζεται JOMO (Joy of missing out), για τη «χαρά της απώλειας», περιγράφοντας την ευχαρίστηση που σχετίζεται με την απώλεια ενός γεγονότος, όπως η απόλαυση μιας ήσυχης νύχτας στον καναπέ. Ένας ορισμός που πολύ χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους μετά την καραντίνα του Covid-19.