Δεν έχει δίκτυο καταστημάτων και μετά βίας συμπληρώνει μία δεκαετία ζωής. Όμως η κινεζική Shein κατάφερε κιόλας να θεωρείται πολυτιμότερη από τις H&M και Zara μαζί.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Shein βρίσκεται σε συνομιλίες με ενδιαφερόμενους επενδυτές για την άντληση χρηματοδότησης σε ένα γύρο που θα μπορούσε να την αποτιμήσει στα 100 δισ. δολάρια.
Εάν το επιτύχει, το κινεζικό brand, που πραγματοποιεί πωλήσεις μόνο online, ρίχνοντας στο σάιτ του 6.000 νέα, φθηνά προϊόντα ρούχων, ομορφιάς και lifestyle καθημερινά, θα έχει αποτίμηση περίπου διπλάσια της ιαπωνικής Fast Retailing, η οποία λειτουργεί πάνω από 2.300 καταστήματα ρούχων Uniqlo σε 25 χώρες.
Σε αυτή την αποτίμηση, η Shein θα γίνει η πολυτιμότερη startup του κόσμου, μετά την ByteDance του TikTok και την SpaceX του Elon Musk.
Από την ίδρυσή της, το 2012, η Shein έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο προμηθευτών χαμηλού κόστους στη Ν. κίνα και κατά τη διάρκεια της πανδημίας συνεργάστηκε με διασημότητες όπως οι Lil Nas X και Katy Perry για να ενισχύσει το προφίλ της ανάμεσα στους καταναλωτές της Generation Z και εκτός της Κίνας.
Με το ξέσπασμα της πανδημίας, η Shein ωφελήθηκε από τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς οι αγοραστές στράφηκαν ακόμα περισσότερο στις αγορές μέσω κινητών ή υπολογιστών. Οι πωλήσεις της υπερτριπλασιάστηκαν το 2020 στα 10 δισ. δολάρια, κάνοντας την Shein το μεγαλύτερο από τα brands που πωλούνται μόνο ηλεκτρονικά στον κόσμο.
Την τελευταία φορά που άντλησε χρηματοδότηση, τον Αύγουστο του 2020, η Shein είχε αποτιμηθεί στα 15 δισ. δολάρια.
Η γέννηση της Shein
To όνομα της εφαρμογής προφέρεται «Σι Ιν» και προέρχεται από την αρχική επωνυμία της εταιρείας, «Sheinside». Το 2015, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει το brand name της για να το απλοποιήσει και να κάνει πιο εύκολη την αναζήτησή του online. Κάπως έτσι γεννήθηκε η Shein.
Έκτοτε, η εφαρμογή απέκτησε μία στρατιά από φανατικούς ακόλουθους, οι οποίοι μπαίνουν καθημερινά για να τσεκάρουν τα νέα ρούχα και αξεσουάρ που πρόσθεσε στα ηλεκτρονικά «ράφια» της.
Το αποτέλεσμα είναι ότι σύμφωνα με τους ειδικούς, η Shein καταφέρνει να κερδίσει ακόμα και τους γίγαντες του fast fashion, την Zara και την H&M, στο ίδιο τους το παιχνίδι: Τεχνολογικά πιο προηγμένη, κάνει τα ρούχα της διαθέσιμα ακόμα γρηγορότερα στο κοινό της.
«Κάνουν την fast fashion να φαίνεται αργή», λέει για τους ανθρώπους της Shein η Erin Schmidt, αναλύτρια της Coresight Research. «Άλλαξαν τα μοντέλο».
Πραγματικά, η Shein «εθίζει» τους χρήστες της στην εφαρμογή της, περίπου όπως κάνουν τα online games. Νεαρά κορίτσια μπαίνουν στο app καθημερινά γιατί με αυτό τον τρόπο κερδίζουν πόντους. Όσο περισσότερους πόντους έχουν, τόσο περισσότερα κερδίζουν όταν κάνουν αγορές.
«Απλά σταμάτησα να αγοράζω από την H&M όταν άρχισα να χρησιμοποιώ το Shein», λέει στο CNN μία έφηβος από το Χονγκ Κονγκ. «Γιατί παίρνω τα ίδια πράγματα που έβλεπα στην H&M αλλά φθηνότερα».
Η Shein γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα ZZKKO στην Κίνα, το 2008. Ο ιδρυτής της, Chris Xu, είχε εμπειρία ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, η οποία του φάνηκε χρήσιμη όταν έφτιαξε τον πανίσχυρο αλγόριθμο της Shein. Αρχικά, η εταιρεία πουλούσε μόνο νυφικά, αλλά αργότερα επεκτάθηκε στα γυναικεία ρούχα.
Με τη βοήθεια της πανδημίας και της στροφής στο online shopping, η Shein βίωσε εκρηκτική ανάπτυξη και έγινε ένα από τα λιγοστά brand names της Κίνας που έχουν διεθνή αναγνώριση.
View this post on Instagram
Πηγή: moneyreview.gr