Άννα Πολυβίου
Ένα ακόμη επιχειρηματικό βήμα αποτελεί η εταιρεία SKIMS της διάσημης τηλεπερσόνας και επιχειρηματία Kim Kardashian. Πρόκειται για αμερικανική μάρκα γυναικείων και ανδρικών ρούχων η οποία ιδρύθηκε το 2019 από τους Kim Kardashian, Emma Grede και Jens Grede και αναπτύχθηκε ραγδαίως. Η SKIMS είναι κυρίως γνωστή για τα shapewear, τα lounge wear, τα underwear και τις πιτζάμες της. Η εταιρεία εστιάζει στο body positivity και την ενσωμάτωση τόσο μίας πληθώρας μεγεθών -από XXS-5XL- όσο και μία πληθώρας αποχρώσεων κοντά στα διαφορετικά χρώματα του δέρματος. Σύμφωνα με το Forbes, η αξία της εταιρείας το 2023 έφτανε τα 4 δισ. δολάρια.
Τι έκανε την SKIMS τόσο γρήγορα γνωστή
Το όνομα και μόνο Kim Kardashian φτάνει για να γίνει κάτι γνωστό, μιας και ομολογουμένως αποτελεί brand από μόνο του, στρέφοντας ανεπιτήδευτα τα φώτα πάνω του. Έτσι και σε αυτή την περίπτωση, το όνομα Kim Kardashian συνέβαλε σημαντικά στην αναγνώριση της SKIMS. Ωστόσο, κι άλλοι παράγοντες συνέτειναν στο να γίνει η SKIMS πολύ γρήγορα γνωστή σε όλο τον κόσμο.
Ποικιλία προϊόντων
Η SKIMS έχει δημιουργήσει προϊόντα που απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους σώματος –από πολύ αδύνατα μέχρι αρκετά εύσωμα- και διαφορετικά χρώματα δέρματος. Αυτό αποτελεί ένα από τα κύρια στοιχεία της επιτυχίας της εταιρείας. Αναλυτικότερα:
- Αν και πολλές εταιρείες μόδας, ειδικότερα στο παρελθόν, επικεντρώθηκαν σε συγκεκριμένα μεγέθη, η SKIMS συμμεριζόμενη τις ανάγκες κάθε ατόμου, προσφέρει επιλογές για σχεδόν κάθε τύπο σώματος. Από το XXS έως το 5XL, οι επιλογές καλύπτουν μια μεγάλη ποικιλία αναγκών και προτιμήσεων.
- Καθώς μερικά από τα δημοφιλέστερα προϊόντα της είναι τα shapewear και τα underwear, η εταιρεία προσφέρει προϊόντα σε αρκετές διαφορετικές αποχρώσεις για να ταιριάζουν στα χρώματα κάθε δέρματος. Αυτό είναι ιδιαίτερα βολικό, κυρίως για ρούχα τα οποία θέλουμε να είναι κοντά στις αποχρώσεις του δέρματος, όπως π.χ. σουτιέν, καθώς δίνει την ευκαιρία να βρούμε προϊόντα που ταιριάζουν με τον τόνο του δέρματός μας.
- Η εταιρεία δεν παρέχει απλώς μεγαλύτερη ποικιλία μεγεθών και αποχρώσεων, αλλά φροντίζει επίσης να εξασφαλίζει ότι όλα τα προϊόντα της είναι εξαιρετικής ποιότητας και άνεσης.
- Παρότι η SKIMS είναι γνωστή για τα premium προϊόντα της, αρκετά παραμένουν σχετικά προσιτά σε σχέση με άλλες εταιρείες της ίδιας κατηγορίας, γεγονός που δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα υψηλής ποιότητας χωρίς να δίνουν υπερβολικά ποσά.
Η προσέγγιση αυτή της SKIMS, της μεγάλης ποικιλίας προϊόντων με σκοπό να ενσωματώνει όλες τις πιο πάνω παραμέτρους, την έχει κάνει να ξεχωρίσει στην αγορά και να κερδίσει την εμπιστοσύνη και προτίμηση πολλών καταναλωτών ανά τον κόσμο.
Η εταιρεία εστιάζει στο body positivity και την ενσωμάτωση τόσο μίας πληθώρας μεγεθών -από XXS-5XL- όσο και μία πληθώρας αποχρώσεων κοντά στα διαφορετικά χρώματα του δέρματος.
Προϊόντα με ποιότητα στυλ και άνεση
Η SKIMS προσφέρει προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα και στυλ, προσφέροντας παράλληλα την άνεση που αναζητά ο καθένας. Πιο συγκεκριμένα, τα shapewear, ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της εταιρείας, είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να παρέχουν υποστήριξη και να αναδεικνύουν τις καμπύλες του σώματος, αγκαλιάζοντας κάθε σωματότυπο. Επίσης δημοφιλή, τα loungewear ιδανικά για καθημερινή χρήση, συνδυάζουν το στυλ και την άνεση που αναζητά ο καθένας στο χώρο του. Εκτός από τη shapewear και τη loungewear συλλογή, η SKIMS προσφέρει άνετα, καθημερινά ρούχα και εσώρουχα, ιδανικά για κάθε περίσταση και διαφορετικό σωματότυπο. Σημαντικό κομμάτι για την εταιρεία αποτελεί και η ανδρική συλλογή, η οποία αποτελείται από μια ποικιλία προϊόντων που συνδυάζουν και αυτά με τη σειρά τους ποιότητα, στυλ και άνεση.
Σημαντικό κομμάτι για την εταιρεία αποτελεί και η ανδρική συλλογή.
Συνεργασίες και διαφημίσεις
Πέρα από το όνομα της Kim Kardashian, την καινοτομία και την ποιότητα των προϊόντων της, σε συνδυασμό με την πλούσια γκάμα που προσφέρει, τα οποία συνέβαλαν στο να γίνει η SKIMS πολύ γρήγορα γνωστή, καθοριστικός παράγοντας ήταν και εξακολουθεί να είναι η έξυπνη στρατηγική των συνεργασιών και των διαφημίσεών της.
Το όνομα και μόνο Kim Kardashian φτάνει για να γίνει κάτι γνωστό, μιας και ομολογουμένως αποτελεί brand από μόνο του.
Συνεργασίες
Η SKIMS έχει αναδείξει τη δύναμή της όχι μόνο μέσω των καινοτόμων προϊόντων της αλλά και μέσω των στρατηγικών της συνεργασιών. Από τον Οίκο Μόδας Fendi, μέχρι την αθλητική εταιρεία The North Face, οι συνεργασίες της SKIMS έχουν προκαλέσει αίσθηση, φέρνοντας καινοτόμες συλλογές που συνδυάζουν τα στοιχεία και των brands.
SKIMS - Fendi
Η συνεργασία της SKIMS με την Fendi παρουσίασε το 2021 μια εντυπωσιακή συλλογή που συνδύαζε τον πολυτελή χαρακτήρα του γνωστού οίκου μόδας με την άνεση και την πρακτικότητα της SKIMS. Ο Kim Jones, καλλιτεχνικός διευθυντής της Fendi, και η Kim Kardashian, συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν κομμάτια που περιλάμβαναν shapewear, underwear, lingerie, και τσάντες. Το αποτέλεσμα ήταν μια συλλογή που συνδύαζε την υψηλή αισθητική της Fendi με την καινοτομία της SKIMS, προσελκύοντας έτσι το ενδιαφέρον των καταναλωτών και από τα δύο brands.
SKIMS - The North Face
Η συνεργασία της SKIMS με την The North Face ενσωμάτωσε το λειτουργικό σχεδιασμό χειμερινών ρούχων της γνωστής αθλητικής εταιρείας με την αισθητική και την εφαρμογή της SKIMS. Η συλλογή παρουσιάστηκε το 2024 και περιλάμβανε θερμαντικά μπουφάν, base layers, γάντια, και αξεσουάρ για σκι και γενικότερα για κρύο καιρό. Τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδύαζαν την τεχνολογία και τα λειτουργικά χειμωνιάτικα ρούχα της The North Face, με τα χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τη σιλουέτα της SKIMS, προσδίδοντας στυλ και λειτουργικότητα σε κάθε κομμάτι.
SKIMS - Nordstrom
Η συνεργασία της SKIMS με τη Nordstrom ξεκίνησε το 2020, με την αμερικανική αλυσίδα πολυτελών καταστημάτων να γίνεται ο πρώτος λιανικός συνεργάτης της SKIMS. Η συνεργασία αυτή σηματοδότησε ένα σημαντικό βήμα για την εταιρεία, καθώς πρόσφερε στους πελάτες της τη δυνατότητα να δοκιμάζουν και να αγοράζουν τα προϊόντα της σε φυσικά καταστήματα. Η SKIMS παρουσίασε μια ευρεία γκάμα προϊόντων στη Nordstrom, περιλαμβανομένων των πολύ δημοφιλών shapewear, underwear και loungewear. Η τοποθέτηση των προϊόντων της SKIMS στα καταστήματα της Nordstrom διευκόλυνε την πρόσβασή τους σε ένα ευρύτερο κοινό και ενίσχυσε την αναγνωρισιμότητά τους στην αγορά.
SKIMS - Ολυμπιακή Ομάδα των ΗΠΑ και USA Basketball
Η συνεργασία της SKIMS με την Ολυμπιακή Ομάδα των ΗΠΑ ξεκίνησε αρχικά με τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 στο Τόκιο και συνεχίστηκε με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2022 στο Πεκίνο. Η SKIMS παρείχε shapewear, underwear και loungewear στους αθλητές. Το 2024 στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, η εταιρεία λάνσαρε μια νέα συλλογή, με έμφαση στην ενδυνάμωση και την άνεση των αθλητών.
Τον Οκτώβριο του 2023, η SKIMS ανακοινώθηκε ως ο επίσημος συνεργάτης για εσώρουχα της USA Basketball, σηματοδοτώντας μια σημαντική καμπή για την εταιρεία. Αυτή η συνεργασία έχει δώσει έμφαση στη διάδοση καινοτόμων προϊόντων που συνδυάζουν την άνεση και τη λειτουργικότητα, προσφέροντας στους αθλητές και τις αθλήτριες της ομάδας άνετα εσώρουχα.
Η SKIMS παρείχε shapewear, underwear και loungewear στους αθλητές.
Οι συνεργασίες αυτές έχουν συμβάλλει σημαντικά στην επέκταση και εδραίωση της SKIMS ως μια εταιρεία που παρέχει προϊόντα υψηλής ποιότητας και άνεσης, τόσο για καθημερινή χρήση όσο και για αθλητικές δραστηριότητες, ενώ έχει καταφέρει παράλληλα να ενώσει διαφορετικά στυλ και φιλοσοφίες, δημιουργώντας μοναδικές, λειτουργικές συλλογές.
Διαφημίσεις
Η SKIMS έχει χρησιμοποιήσει αρκετά έξυπνα τη στρατηγική των διαφημίσεών της, προκειμένου να αναδείξει την ποικιλομορφία και την ευρεία γκάμα των προϊόντων της. Η στρατηγική διαφημίσεων της εταιρείας επικεντρώνεται στα πιο κάτω:
Social media και influencers
Με την Kim Kardashian στο τιμόνι, θα ήταν σχεδόν απίθανο η εταιρεία να μην έχει μια δυναμική παρουσία στα social media, εργαλεία τα οποία χειρίζεται με εξαιρετική δεξιοτεχνία, προωθώντας μέσω αυτών τα προϊόντα της. Οι καμπάνιες της SKIMS κυριαρχούν στα social media, με το Instagram να θεωρείται η κορυφαία της πλατφόρμα, προσεγγίζοντας πάνω από 6,5 εκατομμύρια ακολούθους. Οι χρήστες μοιράζονται τα haul και τις κριτικές τους για τα προϊόντα, δημιουργώντας μέσα από αυτό τον τρόπο έναν κύκλο διαφήμισης.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει αξιοποιήσει την επιρροή διασημοτήτων και influencers για να επεκτείνει την εμβέλειά της και να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της παγκοσμίως. Μερικοί από τους πιο επιδραστικούς influencers στον κόσμο που έχει συνεργαστεί είναι οι: Kate Moss, Kendall Jenner, Megan Fox, Addison Rae κ.ά, διευρύνοντας την απήχηση της εταιρείας σε διαφορετικά κοινά.
Επίσης, συνεργασίες όπως αυτή με την Ολυμπιακή Ομάδα των ΗΠΑ και την USA Basketball, έχουν συμβάλλει αρκετά θετικά στη διαφήμιση της εταιρείας, ενισχύοντας τη θέση της, ειδικότερα στο χώρο του αθλητισμού.
Καμπάνιες
Οι διαφημίσεις της SKIMS περιλαμβάνουν μοντέλα διαφόρων ηλικιών, εθνοτήτων, σωματοτύπων και δέρματος, προωθώντας την ομορφιά της ποικιλομορφίας και την ενσωμάτωση, και καθιστώντας ευκολότερο για το ευρύ κοινό να βλέπει τον εαυτό του σε αυτές τις καμπάνιες, άρα, να αγοράζει και τα προϊόντα. Η SKIMS κατακτά τον κόσμο της μόδας χτίζοντας σημαντικές και διεθνείς συνεργασίες, και διεξάγοντας καμπάνιες που αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη.
Στρατηγικές και Μεθοδικές Προωθήσεις
Η εταιρεία χρησιμοποιεί στρατηγικές όπως το scarcity marketing, λανσάροντας προϊόντα σε περιορισμένες ποσότητες για να δημιουργήσει έτσι την αίσθηση στον καταναλωτή ότι επείγει να αγοράσει τα προϊόντα. Επιπλέον, η εταιρεία επιδιώκει τη συνεχή ανανέωση των προϊόντων και των συνεργασιών της, προσφέροντας νέα, ποικιλόμορφα κομμάτια που διατηρούν την επικαιρότητα της μάρκας.
Οι διαφημιστικές καμπάνιες της SKIMS συνδυάζουν έξυπνη στρατηγική, καινοτομία και ενσωμάτωση, καθιστώντας τα προϊόντα της επιθυμητά και αναγνωρίσιμα στην αγορά.
Η επιτυχία και η αναγνωρισιμότητα της SKIMS δεν προέρχεται μόνο από την ποιότητα των προϊόντων της, αλλά και μέσα και από τις στρατηγικά σχεδιασμένες συνεργασίες και τις δημιουργικές διαφημιστικές καμπάνιες της, οι οποίες έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη, στη διεύρυνση της πελατειακής της βάσης και την ενίσχυση της θέσης της στην αγορά.