
Ριάνα Στυλιανού
Η δημοσιογράφος Helen Rumbelow έγραψε σε άρθρο της στο διαδικτυακό πόρταλ The Times πως «Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ επιτέλους ξεφορτώθηκε το μουντό γκρι φούτερ, υιοθετώντας τη ζωή του "πιο γκάνγκστερ tech bro" δισεκατομμυριούχου» και δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε περισσότερο.
Ο άλλοτε διακριτικός «γκουρού» της τεχνολογίας, όχι μόνο κάνει ένα τολμηρό fashion statement με τις ενδυματολογικές του επιλογές, αλλά πρόσφατα αποκάλυψε κιόλας στους ακόλουθούς του ότι αγόρασε δύο Porsche.
Πλέον, φοράει χρυσές αλυσίδες όπως οι ράπερ, oversized φούτερ με τολμηρά slogans και αφήνει τις μπούκλες του να μεγαλώνουν.
Ως ιδρυτής και CEO της Meta (πρώην Facebook), κατάφερε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν διαδικτυακά. Αν και ξεκίνησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, τις εγκατέλειψε το 2004 για να αφιερωθεί στην ανάπτυξη του Facebook, το οποίο εξελίχθηκε σε παγκόσμιο κολοσσό, αποκτώντας πλατφόρμες όπως το Instagram, το WhatsApp και το Oculus.
Παρά τη φήμη του για το λιτό του στυλ με γκρι T-shirt και τζιν, τα τελευταία χρόνια έχει υιοθετήσει μια πιο τολμηρή εμφάνιση, και εμείς είμαστε εδώ για να το αναλύσουμε.
Mark's Facebook post in 20216: "First day back after paternity leave. What should I wear?"
Το αμερικανικό περιοδικό GQ αναφέρει ότι τα μπλουζάκια που φοράει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θυμίζουν κομμάτια από brands όπως Brunello Cucinelli, J. Crew ή Elder Statesman. Αν πράγματι προέρχονται από τη μάρκα Brunello Cucinelli, τότε η τιμή για κάθε μπλουζάκι ανέρχεται στα 295 δολάρια.
Οι πρώτες αντιδράσεις
Πέραν από το στυλ του, ο Ζούκερμπεργκ άλλαξε και αρκετά τη συμπεριφορά του προς τον κόσμο. Χαμογελάει περισσότερο από ποτέ. Η μεταμόρφωσή του ήταν τόσο δραματική που τράβηξε την προσοχή ακόμη και της Γκουίνεθ Πάλτροου, η οποία σχολίασε σε μια φωτογραφία του: «Μοιάζει με τον πρώην σύζυγό μου σε αυτή τη φωτό», αναφερόμενη στον Κρις Μάρτιν των Coldplay. Ο 40χρονος CEO της Meta φαίνεται να έχει μπει σε μια νέα φάση της ζωής του: ανέμελος, χαρούμενος και με εμφανές μαύρισμα. «Δεν απολογούμαι πλέον για τίποτα», δήλωσε σε συνέντευξή του στο podcast Acquired τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Midlife crisis ή στρατηγικό rebranding;
Για να κατανοήσουμε την αλλαγή πρέπει να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Ο Ζούκερμπεργκ, όπως και άλλοι «ιδιοφυείς» της τεχνολογίας, υιοθέτησε ένα απλό και επαναλαμβανόμενο στυλ ντυσίματος για να αποφύγει την «κούραση της απόφασης». Όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν φημολογείται ότι φορούσε το ίδιο γκρι κοστούμι κάθε μέρα και ο Στιβ Τζομπς επέλεγε το μαύρο ζιβάγκο του Issey Miyake, το τζιν Levi’s και τα αθλητικά New Balance, έτσι και ο Ζούκερμπεργκ φορούσε το γκρι T-shirt του καθημερινά.
«Νιώθω πως δεν κάνω σωστά τη δουλειά μου αν σπαταλώ την ενέργειά μου σε πράγματα χαζά ή επιφανειακά, όπως το τι θα φορέσω», είχε δηλώσει το 2012, την ίδια χρονιά που παντρεύτηκε την επί χρόνια φίλη του στο Χάρβαρντ, την παιδίατρο Priscilla Chan. Όμως, αυτή η εποχή φαίνεται πως φτάνει στο τέλος της.
Από tech nerd σε style icon
Ο Ζούκερμπεργκ φαίνεται να έχει έναν στρατηγικό στόχο, την ανανέωση της δημόσιας εικόνας του και την προσέλκυση των νεότερων γενιών, ειδικά τώρα που η Meta βρίσκεται στο στόχαστρο νομικών αγωγών για την εκμετάλλευση των παιδιών μέσω των social media.
«Καλύτερα να μιλάμε για τον "cool Ζούκ" με τις χρυσές αλυσίδες, παρά για τα αμφιλεγόμενα επιχειρηματικά μοντέλα του Facebook και του Instagram», σχολιάζει η The Guardian.
Το The Times αποκαλύπτει ότι το 2020, ο Ζούκερμπεργκ συζήτησε με τον μέντορά του, Πίτερ Τιλ, την ανάγκη να τον εμπιστευτούν περισσότερο οι νέοι. Ένα email που ήρθε στο φως μετά από μήνυση κατά της Meta ανέφερε: «Ως επικεφαλής της πιο επιτυχημένης εταιρείας της γενιάς των millennials, ο Μαρκ πρέπει να παρουσιάζεται ως "εκπρόσωπος των millennials" και όχι ως "καλοπροσαρμοσμένος nerd".»
Η επιτυχία δεν μετριέται μόνο σε ώρες δουλειάς
Με περιουσία $200 δισεκατομμυρίων και μια εταιρεία που έχει ήδη αλλάξει τον κόσμο, ο Ζούκερμπεργκ δεν χρειάζεται πλέον να αποδεικνύει τίποτα σε κανέναν. Το νέο του στυλ με τις Porsche, τις πολυτελείς διακοπές και τα boxing sessions, στέλνει το μήνυμα στον κόσμο ότι η επιτυχία δεν μετριέται μόνο σε ώρες δουλειάς, αλλά και στην απόλαυση των καρπών της.
Καλώς ήρθατε λοιπόν στη νέα εποχή του Ζούκερμπεργκ. Ή, όπως λένε στο διαδίκτυο, «Welcome to the Zuckaissance».