Ειρήνη Χριστοφόρου
Σε ηλικία μόλις δεκαπέντε ετών σχεδιάσε την πρώτη του συλλογή, παρόλο που ο πατέρας του τον προόριζε για τενίστα. Ο ίδιος όμως είχε άλλα πλάνα για τον εαυτό του και τον ευχαριστούμε γι’ αυτό. Συνέντευξη στην Ειρήνη Χριστοφόρου
Είχα την τύχη να τον γνωρίσω στο brunch που δόθηκε στο SAMOx προς τιμή του, στην boutique Splash By The Beach όπου και φιλοξενούνται οι δημιουργίες του. Είναι ίσως ο πιο ταλαντούχος σχεδιαστής της γενιάς των μιλένιαλς, μεγαλωμένος σε μια οικογένεια με άφθονη αγάπη, όπου ο αθλητισμός, η δημιουργία και η ελευθερία ήταν τα πρώτα του ερεθίσματα. Έχει ένα κοριτσάκι οκτώ ετών, αγαπάει τον ήλιο και τη θάλασσα, αν και δεν κολυμπάει, και όνειρό του είναι να κάνει ένα σόου υπερθέαμα, πάνω στην θάλασσα, γεμάτη καρχαρίες.
Ας ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο, όταν ήσασταν δώδεκα ετών. Θα λέγατε ότι ονειρευόσασταν να είστε αυτός που είστε σήμερα;
Είχα την τύχη να ανακαλύψω την κλίση μου νωρίς στη ζωή μου. Άρχισα να σχεδιάζω ρούχα όταν ήμουν οκτώ ετών. Και ήξερα ότι ο δρόμος μου θα με οδηγούσε στη μόδα, ακόμη και όταν σπούδαζα καλές τέχνες. Στην ηλικία των δεκατριών ετών συμμετείχα στον πρώτο μου διαγωνισμό και στην ηλικία των δεκαπέντε είχα ήδη παρουσιάσει την πρώτη μου μίνι συλλογή.
Υπάρχει μια δεκαετία ή μια χρονική περίοδος που σας εμπνέει και που μπορεί να έχετε εξελίξει μέσα από τη δική σας συλλογή;
Τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και οι αρχές της δεκαετίας του 1960 είναι εποχές στις οποίες επιστρέφω συχνά για έμπνευση.
Πώς θα περιγράφατε την εξέλιξη της βιομηχανίας της μόδας σήμερα;
Ακόμα και μετά το λανσάρισμα του ομώνυμου οίκου μου, υπήρξαν τεράστιες πολιτιστικές αλλαγές στη μόδα. Περισσότερη συμμετοχικότητα και ποικιλομορφία, άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου... Πιστεύω ακράδαντα ότι η πρόοδος όντως βελτιώνει τον κόσμο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δημιουργήσει παγκόσμιες κοινότητες που ξεπερνούν τις αποστάσεις και τα σύνορα. Άνθρωποι από όλον τον κόσμο μπορούν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται. Η μόδα είναι μια μορφή τέχνης, αλλά για να αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου και σε όλες τις πολιτιστικές αλλαγές, πρέπει να αντιμετωπίζεται και ως επιχείρηση. Για μένα, η επιχειρηματική επιτυχία ορίζεται από το να γνωρίζω τους πελάτες μου και να παραμένω επίκαιρος, εκπροσωπώντας τις ανάγκες των σύγχρονων γυναικών στο σήμερα.
Ποια ιστορική προσωπικότητα θα θέλατε να ντύσετε; Και πώς θα την ντύνατε;
Το να δω την Αυτού Μεγαλειότητα, Βασίλισσα Ελισάβετ, να φοράει David Koma, θα ήταν μια σημαντική στιγμή! Ήταν η πιο αναγνωρίσιμη γυναίκα της Βρετανίας και υπόδειγμα χάρης και κομψότητας για δεκαετίες. Θα αναδείκνυα τη βρετανική κληρονομιά της, προσθέτοντας παράλληλα κάτι μοντέρνο.
Τι είδους γυναίκα σας εμπνέει;
Ποτέ δεν σχεδιάζω με μια συγκεκριμένη μούσα στο μυαλό μου, αντίθετα έχω μια ιδέα για διάφορους χαρακτήρες. Οι αντιθέσεις είναι σημαντικές στην αισθητική του brand και νιώθω ότι το Koma Girl είναι επίσης γεμάτη αντιθέσεις. Είναι σκληρή αλλά και αισθησιακή, ελεύθερη αλλά και ελεγχόμενη, νέα αλλά και ώριμη - ένας σύνθετος χαρακτήρας που αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη γυναίκα. Την φαντάζομαι ως μια σύγχρονη μοιραία γυναίκα, δυνατή και με αυτοπεποίθηση και εκλεπτυσμένο σεξαπίλ.
Εκτός από τον σχεδιασμό, τι άλλο σας αρέσει να κάνετε;
Κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας ανακάλυψα ξανά τη ζωγραφική με λάδι. Σπούδασα Καλές Τέχνες, αλλά δεν ζωγράφιζα εδώ και πολύ καιρό. Ωστόσο, επειδή οι ζωές μας είχαν «παγώσει» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μπόρεσα να επανασυνδεθώ με τη ζωγραφική και να απολαύσω πραγματικά τη δημιουργική διαδικασία.
Αγαπημένη πόλη;
Λονδίνο. Είναι η πόλη που έκανε τα όνειρά μου πραγματικότητα. Πήγα εκεί για να σπουδάσω μόδα και να λανσάρω το δικό μου brand. Η ποικιλόμορφη προσωπικότητά της με εμπνέει κάθε μέρα.
Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη του David Koma στο must που κυκλοφορεί στα περίπτερα αυτή την Κυριακή 6/11 μαζί με την Καθημερινή.