Μιχάλης Μιχαηλίδης
Παρόλο που ο Λυθροδόντας δεν είναι και τόσο ψηλά και η χρήση της λέξης ‘ανηφορίσαμε’ εδώ θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σχήμα λόγου, εντούτοις στην περίπτωση του Anama Concept ανηφορίζεις αρκετά για να βρεθείς στον χώρο του πολύ ωραίου αυτού boutique οινοποιείου που είναι χωμένο κυριολεκτικά μέσα στο δάσος.
Φτάνοντας εκεί, αντικρύζοντας το παραμυθένιο τοπίο στο οποίο δεσπόζει το οινοποιείο, βλέποντας τη δυνατή γκάμα κρασιών στο κελάρι, μαθαίνοντας για τις σπουδαίες διακρίσεις που έχουν κερδίσει σε σημαντικότατους διεθνείς διαγωνισμούς όπως αυτός του Decanter, αλλά κυρίως δοκιμάζοντας τα κρασιά που εδώ και μια δεκαπενταετία φτιάχνουν στο μικρό οινοποιείο τους ο οινολόγος Λευτέρης Μοχιανάκης και η Κριστίνα Αποστόλου, creative director του brand, αντιλαμβάνεσαι ότι πέραν από την υψηλή ποιότητα αυτό που κάνει τα προϊόντα με την επωνυμία Anama να ξεχωρίζουν είναι σίγουρα η ταυτότητα.
Αν έχεις ταυτότητα, αν ο άλλος μπορεί να διακρίνει ξεκάθαρα τι κάνεις, κι αν το προϊόν σου δεν είναι ίδιο με οτιδήποτε άλλο υπάρχει στην αγορά, τότε πολύ πιο εύκολα μπορείς να ξεχωρίσεις! Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι πολύ πρόσφατα το The Anama Concept τιμήθηκε με το βραβείο «TOP 100 Premium Wine and Spirits Brands of the World», μια πολύ σημαντική διεθνή διάκριση.
Ταυτότητα, αυτό έχουν τα brands και οι επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν
Ταυτότητα. Αυτό είναι που έχουν τα brands και οι επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν, είτε πρόκειται για ένα εστιατόριο, είτε για ένα μπαρ είτε για ένα κρασί, ένα απόσταγμα, ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ή ένα παραδοσιακό προϊόν.
Ξεκάθαρη ταυτότητα έχουν και αρκετά εστιατόρια που αγαπιούνται ιδιαιτέρως από τους λάτρεις του καλού φαγητού. Αν για παράδειγμα πρέπει να μιλήσουμε για τη γαστρονομική σκηνή του νησιού γενικότερα, παρατηρώ ότι το τελευταίο διάστημα εξελίσσεται στο απόλυτο trend η ελληνική κουζίνα. Πολλά νέα μαγαζιά ποντάρουν στις καθαρές γεύσεις, στα τοπικά προϊόντα, στην εποχικότητα και στις συνταγές που είναι πιο κοντά στην ιδιοσυγκρασία μας ως μεσογειακός λαός που είμαστε, αλλά και στις γηγενείς ποικιλίες κρασιών. Πολλοί σεφ παρουσιάζουν μενού που έχουν ξεκάθαρη ελληνική ταυτότητα, φέρνοντάς μας στο τραπέζι τίμιο και value for money φαγητό.
Ξεκάθαρη ταυτότητα φυσικά έχουν και άλλοι ωραίοι χώροι όπως το Rafael’s που προσφέρει μόνο αυθεντική ναπολιτάνικη πίτσα, το Street Food Rey που ειδικεύεται στο ποιοτικό beef burger, το Impasto που φτιάχνει μόνο schiacciata (κάτι σαν σάντουιτς που φτιάχνεται μόνο στην Τοσκάνη) ή το Omni Eats που ειδικεύται αποκλειστικά στις street food γεύσεις της ανατολικής Μεσογείου.
Η εποχή όπου όλα ήταν ένας αχταρμάς σε σχέση με τη ψυχαγωγία μας, και που σε μια καφετέρια έβρισκες από sushi μέχρι πίτσα και από σουβλάκι μέχρι κρέπες, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα που ένα μεγάλο κομμάτι του lifestyle μας χτίζεται πάνω στο φαγητό, το ποτό, τα ταξίδια και γενικότερα τη ψυχαγωγία και τις αγορές, το να επιλέγεις χώρους και brands που έχουν δυνατή ταυτότητα και να ταυτίζεσαι κατά κάποιο τρόπο μαζί τους, αποτελεί σίγουρα μια ιδανική συνθήκη.